• Mella79

Kör ivf men har aldrig lyckats få tillbaka ägg;(((

Jag har gjort två ivf kort och långt protokoll ! Båda gångerna har äggen blivit befruktade men efter 2dagar hönder det inget ! Jag ör så rädd att jag aldrig ska kunna komma vidare till nästa steg! Någon som har varit med om något liknande ?? Känner mig så ensam i detta!!!!

• Svar på tråden Kör ivf men har aldrig lyckats få tillbaka ägg;(((
  • Jag är bara jag

Byte av alla mediciner kan hjälpa. Men jag vet hur det känns,gjort 7 behandlingar och endast 2 ET.

• Mella79

Kör nässpray nu i 2 mån för behandling av endometrios de tror att det hjälper sen ska jag byta medicin!!

Jag beundrar dig för att du fortsätter !! Hur orkar du ?

• Jag är bara jag

Man orkar det man måste, men vi övergick till ED -13 och nu är jag gravid efter 6:e gången. Tidigt dock och med m.f i bagaet så jag tar en dag i taget.

Jag fick Synarela 6 månader mot endo. och det tog bort alltihopa.  Glad

• Mella79

Aha ok ! Jag hoppas det går lika bra för mig ! Har du barn sen tidigare ? Får jag fråga hur gammal du är ? Jag håller verkligen tummarna för dig !! Vad menar du med ed13 ??

• Maramina

Hur många är får du ut och hur många befruktas? Jag har gjort två ivf:er. Den första var långa protokollet, kommer inte ihåg exakta antalet ägg men runt 15. 5 befruktades, en klarade sig, men det var knappt, till dag 3 och återinförandet. Jag mådde så dåligt av synarelan, fick bla kolik, så efter noga övervägande så bestämde läkaren inför försök 2 att jag skulle få testa korta protokollet. Den gången fick jag ut nästan lika många ägg, 5 befruktades, ett "guldägg" (enligt läkaren) fick jag tillbaka och 3 st 5-dagars till frysen! Den jag fick tillbaka är idag en tjej på 14 månader. En tjej som var nära på att få en tvilling då ägget hade tydligen delat sig då vid förlossningen kom det ut två moderkakor.

Jag har läst lite om det och tydligen så är det relativt vanligt att man med korta protokollet får färre ägg, men ofta av bättre kvalitet. Så är det så att du får ut många ägg så kan det kanske vara värt att fråga läkaren om du inte ska få testa på korta protokollet?

• Jag är bara jag
    Mella79 skrev 2015-09-14 20:49:01 följande:
    Aha ok ! Jag hoppas det går lika bra för mig ! Har du barn sen tidigare ? Får jag fråga hur gammal du är ? Jag håller verkligen tummarna för dig !! Vad menar du med ed13 ??
    Inga barn,försökt 9 år och gammal som gatan-46. ED är embryodonation,vi gjorde första dec.-13. Tack för tummen!
  • Mella79

Aha pk jag får inte ut så många ägg 8 som högst ! Sist 6 ägg och 4 befruktades ! Har testat korta protokollet också ! Men embryodination var gör ni det ?

• Jag är bara jag
    Mella79 skrev 2015-09-14 21:25:04 följande:
    Aha pk jag får inte ut så många ägg 8 som högst ! Sist 6 ägg och 4 befruktades ! Har testat korta protokollet också ! Men embryodination var gör ni det ?
    8 ägg är inte alls dåligt och borde räcka till ET. Har de provat ICSI också? Kan hjälpa ytterligare. Vi gör ED i Brno,är ju inte tillåtet i Sverige tyvärr.
  • Mella79

ICSI funkade inte alls! De provade det första gången !! Vad kostar ed?

• Jag är bara jag
    Mella79 skrev 2015-09-14 21:41:42 följande:
    ICSI funkade inte alls! De provade det första gången !! Vad kostar ed?
    Märkligt! ED med färskförsök kostar runt 50000:- tillkommer mediciner som jag som tur är fått många via högkostnadskortet. ÄD kostar mer,mellan 75-100000.
  • Maramina

Många åker till Finland för äggdonation. Och så är Grekland vanligt att åka till. Riga har jag för mig är vanligt med. jz79.wordpress.com är en blogg som en tjej som försökt med äggdonation och nu är gravid efter embryodonation i Grekland.

Nu är det ju inte säkert att det är bristande kvalitet på äggen som är orsaken till att det inte blir något utan det kan likaväl orsakas av spermierna. Det är ju ändå kombinationen ägg och spermie som ska utvecklas till en bebis

Stort lycka till, hoppas att ni får era efterlängtade bebisar snart!

Svar på tråden Kör ivf men har aldrig lyckats få tillbaka ägg;(((