provtagning inför ivf under pillermens? singel/endo m.m.
Jag ska göra ivf och inför detta ska jag ta div blodprover, bl.a. under 2-3 mensdagen. Just nu äter jag provera mot endo och tänkte sluta med dessa för att få mens så jag kan ta proverna.
Det jag undrar är om första blödningen efter piller-stopp räknas som mens och ifall jag kan ta proverna under första blödningen även om den inte föregåtts av äl, eller om jag måste vänta till första riktiga mensen när jag faktiskt haft äl?
undrar om jag ska sluta med pillrena nu för det kan va jag förstått dröja ett tag innan mensen kommer igång efter provera - allt mellan 1-2 dagar till 1-2 månader...
vore ju najs om jag kunde ta proverna redan denna vecka eller nästa, om det öht går att ta dom under första blödningen även om det inte är "riktig" mens. Eller är det bara att glömma provtagning inom närmsta månaden?
Vet inte om jag ens kommer få hjälp med provtagning i Sverige eller om jag måste åka till Danmark för detta. De svarade inte på det på kliniken här när jag pratade med BM utan de ville jag skulle komma dit istället, så väntar på att få komma in på ett första besök denna vecka och vet som sagt inte om de kommer hjälpa mig öht. Det är på charlottamottagningen. Vet inte vad deras "praxis" är ang att hjälpa ensamstående inför ivf utomlands.
Någon som vet?
Säger de nej åker jag till DK under mens nr 2 ist. men vill inte att det ska behöva dröja så länge, för sen tar ju resten av utredningen och nedreglering m.m. sin tid också och jag vill inte att endon ska hinna komma tillbaka innan ivf blir av. Bör inte vara utan ppiller mer än max 3 månader i sträck..