Kommer jag aldrig kunna äta normalt?
Jag har sedan väldigt unga år lidit av ätstörningar. Jag har varit allt från anorektisk till överviktig (övervikten kom dock efter medicinering). För några år sedan eskalerade mina ätstörningar till bulimi.
Nu har jag stadgat mig och har en kille och självklart är det inte okej för honom att jag är bulimiker. Problemet är att jag är som en tickande bomb. Jag har aldrig blivit behandlad för mina ätstörningart och ibland faller jag tillbaka.
Även om jag kan hålla mig från att spy för det mesta så har jag ett otroligt jobbigt förhållande till mat. Jag hetsäter och varvar med att inte äta alls.
Jag har många gånger försökt att äta som en "normal" människa i perioder. Men jag får panik varje gång och det slutar ofta med att jag hetsäter.
Jag känner mig helt förstörd för jag hade velat kunna äta normalt som alla andra, men det går verkligen inte. Jag har tappat hoppet om att jag skulle klara av att äta normalt. Tänker ofta på den dagen när man får barn, då vill jag absolut inte vara en mamma som inte kan hantera mat och smitta av mig det till mina barn.
Är det någon som varit i samma situation som det gått bra för eller vad som helst? Känner mig så ledsen över det här.