• Svar på tråden äggåterföring
  • Blomster84
    woodridgeemprium skrev 2015-09-14 08:47:24 följande:

Ngn mer här som ska göra äggåterföring och som gjort flera ivf?

Jag fick tillbaka en blastocyst i torsdags. Detta är mitt andra FET. Innan dess har jag gjort 2 färska ivf

När har du återföring?
  • woodridgeemprium
    Blomster84 skrev 2015-09-14 11:05:45 följande:
    Jag fick tillbaka en blastocyst i torsdags. Detta är mitt andra FET. Innan dess har jag gjort 2 färska ivf

När har du återföring?
    Ska börja behandlingen snart, så om några veckor räknar man med en återföring! Spännande att ha fått tillbaks, har du nånsin varit gravid?
  • woodridgeemprium
    Jag är bara jag skrev 2015-09-14 14:29:53 följande:

Ruvar just nu efter FET 28/8. Den var min 8.e ET/FET totalt.

Innebär det att du är gravid eller vet man så tidigt?! (Korkad fråga)
  • Jag är bara jag
    woodridgeemprium skrev 2015-09-14 14:38:48 följande:
    Innebär det att du är gravid eller vet man så tidigt?! (Korkad fråga)
    Jag testar aldrig eftersom jag inte vågar. Tar blodprov istället och får svar på onsdag. Jag kan inte blöda p.g.a medicinerna,jag har gjort ED. Så nervöst är det!
  • Blomster84
    woodridgeemprium skrev 2015-09-14 13:20:05 följande:

Ska börja behandlingen snart, så om några veckor räknar man med en återföring! Spännande att ha fått tillbaks, har du nånsin varit gravid?

Jag har varit gravid 9 el 10 ggr. Men har bara en dotter. Fick en abort för 10 år sedan och haft 5-6 missfall samt två utomkveds. Därav ivf nu. Hade varit skönt om det gick vägen denna gången ...
  • woodridgeemprium
    Jag är bara jag skrev 2015-09-14 14:44:57 följande:
    Jag testar aldrig eftersom jag inte vågar. Tar blodprov istället och får svar på onsdag. Jag kan inte blöda p.g.a medicinerna,jag har gjort ED. Så nervöst är det!
    Aha jag förstår. Det är hemskt att testa. Det ligger bakom så mycket kämpande å smärta å allt möjligt, åxå tar man bara ett test som gör att hela "grejen" är över på någon sekund! Vet precis hur det känns! Vad innebär ed? Hoppas du får ett positivt svar!
  • woodridgeemprium
    Blomster84 skrev 2015-09-14 14:52:26 följande:
    Jag har varit gravid 9 el 10 ggr. Men har bara en dotter. Fick en abort för 10 år sedan och haft 5-6 missfall samt två utomkveds. Därav ivf nu. Hade varit skönt om det gick vägen denna gången ...
    Oj det var många gånger. Själv har jag aldrig varit gravid. Är orolig för att jag inte kan bli gravid även om det inte finns något som talar emot det förutom pco:n. Hoppas du får ett positivt besked! Känner du någon som gör ivf? Själva känner vi oss ensammast i världen om detta även om man vet att det är ganska vanligt.
  • Blomster84
    woodridgeemprium skrev 2015-09-14 15:01:53 följande:

Oj det var många gånger. Själv har jag aldrig varit gravid. Är orolig för att jag inte kan bli gravid även om det inte finns något som talar emot det förutom pco:n. Hoppas du får ett positivt besked! Känner du någon som gör ivf? Själva känner vi oss ensammast i världen om detta även om man vet att det är ganska vanligt.

Har en bekant som gjorde ivf men har bara träffat henne ett fåtal ggr. Min sambo har flera kollegor som gått igenom det.
  • Blomster84
    woodridgeemprium skrev 2015-09-14 15:01:53 följande:

Skönt att du hittat ett forum där folk förstår vad ni går igenom :) håller tummarna för er
  • Jag är bara jag
    woodridgeemprium skrev 2015-09-14 14:56:51 följande:
    Aha jag förstår. Det är hemskt att testa. Det ligger bakom så mycket kämpande å smärta å allt möjligt, åxå tar man bara ett test som gör att hela "grejen" är över på någon sekund! Vet precis hur det känns! Vad innebär ed? Hoppas du får ett positivt svar!
    Fick svar nu-jag är gravid!! Glad  ED är embryodonation. Vi har gjort 6 stycken i Tjeckien,gravid, men MA i maj så det känns extra nervöst. Men en dag i taget! Lycka till ts!
  • woodridgeemprium
    Blomster84 skrev 2015-09-14 15:08:02 följande:
    Skönt att du hittat ett forum där folk förstår vad ni går igenom :) håller tummarna för er
    Tack!
  • woodridgeemprium
    Jag är bara jag skrev 2015-09-14 15:12:13 följande:
    Fick svar nu-jag är gravid!! Glad  ED är embryodonation. Vi har gjort 6 stycken i Tjeckien,gravid, men MA i maj så det känns extra nervöst. Men en dag i taget! Lycka till ts!
    Wow, grattis!! Vad roligt!
  • Blomster84
    Jag är bara jag skrev 2015-09-14 15:12:13 följande:

Fick svar nu-jag är gravid!!   ED är embryodonation. Vi har gjort 6 stycken i Tjeckien,gravid, men MA i maj så det känns extra nervöst. Men en dag i taget! Lycka till ts!

Stort grattis! Önskar er alla lycka :) nu hoppas vi på fler plus i tråden
  • Jag är bara jag
    Blomster84 skrev 2015-09-14 15:19:16 följande:
    Stort grattis! Önskar er alla lycka :) nu hoppas vi på fler plus i tråden
    Tack du med!  {#emotions_dlg.flower}
  • Happyland

Gör äggplock imorgon och förhoppningsvis ET på torsdag. Tredje och sista försöket. Har inte fått till frysen vid de tidigare försöken, får ut få ägg och hoppas att det blir något/ några fina embryon iallafall. Nervöst.

(Har tidigare gjort 3 IVF:er och 4 FET med mitt ex utan graviditet)

• woodridgeemprium
    Happyland skrev 2015-09-14 18:42:10 följande:

Gör äggplock imorgon och förhoppningsvis ET på torsdag. Tredje och sista försöket. Har inte fått till frysen vid de tidigare försöken, får ut få ägg och hoppas att det blir något/ några fina embryon iallafall. Nervöst.

(Har tidigare gjort 3 IVF:er och 4 FET med mitt ex utan graviditet)

Vad är ET? Vad jobbigt att få ut lite ägg, själv får jag massor (men det har inte hjälpt ändå) det ska ju räcka att man har ett superägg! Hoppas det går bra för dig! Jag har heller aldrig varit gravid :( Hur löser du det med jobb? Tar du ledigt?
Svar på tråden äggåterföring