• hannapanna84

Funderar på nr 3

Jag har alltid varit helt övertygad om att 2 barn räcker.
    Men sista tiden har vi börjat prata oim att kanske skaffa en till...
    Är det stor skillnad att gå från 2 till 3 barn?

• Svar på tråden Funderar på nr 3
  • hannapanna84
    nenwood skrev 2015-09-13 21:25:14 följande:

Följer då vi går i samma tankar

Hur funderar ni?

Vi är super nöjda egentligen med 2 men ja det skulle va kul med en till =)
    Ja det är svårt.... 
  • nenwood

Vi är också supernöjda och nu när minsta är 2.5 är det hyfsat enkelt och roligt. Velar lite ang tiden man har med barnen om det kommer en till

Samtidigt så har huset ett sovrum för lite och är alltid upp och ned.. hur ska det bli med ytterligare en till...

hur gamla är dina barn?

• Connie07

Varför vill ni ha 3 barn?Försöker ni få barn av båda kön?Läste att det är vanligt att skaffa nr 3 just därför.

• nenwood
    Connie07 skrev 2015-09-14 19:22:59 följande:

Varför vill ni ha 3 barn?Försöker ni få barn av båda kön?Läste att det är vanligt att skaffa nr 3 just därför.

Jag har en av varje så det är inte det. Är själv en av 3 med nära relation till mina syskon så det kommer nog därifrån. Själv då?
  • hannapanna84
    nenwood skrev 2015-09-14 19:10:56 följande:

Vi är också supernöjda och nu när minsta är 2.5 är det hyfsat enkelt och roligt. Velar lite ang tiden man har med barnen om det kommer en till

Samtidigt så har huset ett sovrum för lite och är alltid upp och ned.. hur ska det bli med ytterligare en till...

hur gamla är dina barn?

Haha va roligt kunde varit jag som skrev ditt inlägg, vi har också ett rum för lite egentligen men jag hävdar att vi behöver inte kontor :P

Mina är 2 och 5, hur gamla är dina?

3an vill vi ha för att vi funderar helt enkelt på en till för fler än så blir det inte :P
    (Det sa jag iofs efter 1a barnet också)

• Connie07

Jag själv har 2 syskon och Nu när man är vuxen känns det bra det hä syskon.Däremot är jag mellanbarn och precis som flera mellanbarn säger så blir man lite bortglömt,när man växer upp med familjens äldsta och yngsta barn.

• Denssan

Har också 2 barn, en flicka på 4 år och en pojke på 2 år. Känner ganska ofta att jag gärna vill ha en till. Vet egentligen inte varför, vi har det bra som vi har det, men det känns inte som att jag känner mig "färdig" med bebisar ;)

• nenwood
    hannapanna84 skrev 2015-09-14 22:21:50 följande:

Haha va roligt kunde varit jag som skrev ditt inlägg, vi har också ett rum för lite egentligen men jag hävdar att vi behöver inte kontor :P

Mina är 2 och 5, hur gamla är dina?

3an vill vi ha för att vi funderar helt enkelt på en till för fler än så blir det inte :P

(Det sa jag iofs efter 1a barnet också)

Vi har inget kontor men en gillestuga som sonen redan sagt att han vill flytta in i haha..

Sonen fyller snart 5 och dottern är 2.5 så det är lika där med
Svar på tråden Funderar på nr 3