Ni som funderar på en 3:a
Jag velar så jag håller på att bli tokig! Ett tredje barn eller inte? Vi har nu 2 killar. På 9 och 4 år. Jag är 31 år och mannen 33.Min man vill ha en till. Jag vill ena veckan så gärna att det är det enda jag både tänker på och drömmer om. Sen börjar jag tveka veckan efter. På den positiva sidan skulle barnen älska att få ett syskon,dom skulle kunna hjälpa till en del då det blivit lite äldre, jag vill ha en större familj längre fram,fler vuxna barn,fler barnbarn /svärdöttrar ex. Jag känner inte att jag njöt av bebis tiden på det sättet man borde göra, jag vill få en chans att verkligen ta vara på det denna gång isåfall. Är rädd att jag kommer ångra mig sen om vi inte skaffar en till. Det som skrämmer mig är att jag är rädd att makens och mitt förhållande ska bli bråkigare och sämre ,vi har aldrig haft det så bra som nu och jag vill inte att det ska förstöras. Rädd att vi inte kommer ha råd att åka utomlands och uppleva saker då det blir dyrare. Svårare med barnvakt till 3 om man vill hitta på nåt med mannen / vänner. Barnen sköter sig rätt bra själva nu,den stora är oftare ute med kompisar och den yngsta leker mest på sitt rum. Det är rätt lugnt och skönt, kan njuta av att det inte är så mycket "jobb" längre med barnen ,men samtidigt tycka att det är lite tråkigt, Är man dum som börjar om igen? Nu när jag skriver verkar nackdelarna fler en fördelarna, ändå ligger jag redan nu och googlar bebisnamn på kvällarna. Och jag älskar att vara mamma över allt annat. Vill bara bestämma mig. Vara nöjd med dom vi har eller köra på! Mannen vill men om inte jag vill skulle det nog vara okej med honom det med. Ni med samma tankar eller ni som har 3 barn,har ni några tips/råd ?