• Jue

Lämpligt akvariebord till 54l?

Hej. Jag har ett än så länge oanvänt 54-liters akvarium ståendes i sin låda men vill snart börja använda det. Problemet är att jag inte har någon bänk för tillfället. Jag har kollat lite på bänkar som t.ex. Juwel tillverkar, men de kostar mer än vad jag vill lägga på ett bord. Jag har sett att vissa köpt billiga från IKEA men många motsätter sig detta och säger att de inte är helt säkra från att gå sönder. Därför vänder jag mig nu till er och undrar vart jag kan få tag på en simpel, relativt billig och passande akvariebänk till mitt 3x3x6 dm akvarium.

• Svar på tråden Lämpligt akvariebord till 54l?
  • Anonym (Akvarium)

Det är ju inget jätteakvarium du har så det borde väl duga med vilket stadigt bord/bänk/skänk som helst. Om du tittar på IKEA skulle jag kanske undvika LACK-serien och liknande (som i princip är gjorda av papp) men tex. NORNÄS sidobord i massiv furu borde duga bra. Annars kanske ett skåp med lucka är att föredra så att du har förvaring för fiskmat och tillbehör under. Ett alternativ är kolla på second hand eller Blocket om du vill komma billigt undan.

• Jue
    Anonym (Akvarium) skrev 2015-09-12 11:36:46 följande:

Det är ju inget jätteakvarium du har så det borde väl duga med vilket stadigt bord/bänk/skänk som helst. Om du tittar på IKEA skulle jag kanske undvika LACK-serien och liknande (som i princip är gjorda av papp) men tex. NORNÄS sidobord i massiv furu borde duga bra. Annars kanske ett skåp med lucka är att föredra så att du har förvaring för fiskmat och tillbehör under. Ett alternativ är kolla på second hand eller Blocket om du vill komma billigt undan.

Tack för svar.
Svar på tråden Lämpligt akvariebord till 54l?