• Sophiebysophie

Någon som köpt säng från Sängfabriken?

Hejsan

Jag undrar om någon köpt en kontinentalsäng från Sängfabriken.se? De har även haft kampanjer på groupon tror jag.

De har nu kampanj på en säng Confident live för runt 12000:-

Någon som köpt den eller någon annan modell därifrån som kan tala om ni är nöjda eller inte?

• Svar på tråden Någon som köpt säng från Sängfabriken?
  • nevermind

Är den där sängen som heter typ Stockholm från Sängfabriken..? Vi köpte i alla fall vår säng via Groupon och jag tror det var från Sängfabriken, en 35 000 kronorssäng som vi fick för 11 000. Vi är VÄLDIGT nöjda. Till och med min sambo som är väldigt kräsen med sängar.

• Missnöjd kund

Jag har varit i kontakt med dem vid ett flertal tillfällen. De är försenade med leverans och tillslut skrev de "Du behöver inte kontakta oss via mail mer".

Jag rekommenderar INGEN att handla en säng av dem!

• fjanten

Vi har haft vår i säng i tre år snart. Fortfarande väldigt nöjda! 

• Vispen74

Hej!

Hur är hårdheten i sängar från Sängfabriken? Jag väger 88 kg, och har i dag en fast säng från Jensen. Skulle vilja ha en något mjukare säng och funderar på om Sängfabrikens sängar i medium blir lagom eller om den blir för mjuk. Enligt deras guide så är medium till personer upp till 85 kg.

Det får att byta om det blir helt fel, men till en kostnad av 2500 kr, vilket man helst undviker.

• Anonym (F.d. anställd)
    Vispen74 skrev 2022-01-01 12:47:09 följande:

Hej!

Hur är hårdheten i sängar från Sängfabriken? Jag väger 88 kg, och har i dag en fast säng från Jensen. Skulle vilja ha en något mjukare säng och funderar på om Sängfabrikens sängar i medium blir lagom eller om den blir för mjuk. Enligt deras guide så är medium till personer upp till 85 kg.

Det får att byta om det blir helt fel, men till en kostnad av 2500 kr, vilket man helst undviker.

Tar du medium kommer du få gropar. Fast gäller, om du inte går ner i vikt och stannar nere. Dock kan du satsa på att köpa en bättre bäddmadrass till din fasta säng, exempelvis om du ber om bäddmadrassen som normalt sett hör till sängen Paris Noir. Den har en mjuk, rätt smal, pocketresår i själva bäddmadrassen som då ger en mjukare upplevelse utan att riskera en pocketresår i mellanmadrassen som inte håller för din vikt i längden.
  • Vispen74
    Anonym (F.d. anställd) skrev 2022-01-01 12:54:11 följande:

Tar du medium kommer du få gropar. Fast gäller, om du inte går ner i vikt och stannar nere. Dock kan du satsa på att köpa en bättre bäddmadrass till din fasta säng, exempelvis om du ber om bäddmadrassen som normalt sett hör till sängen Paris Noir. Den har en mjuk, rätt smal, pocketresår i själva bäddmadrassen som då ger en mjukare upplevelse utan att riskera en pocketresår i mellanmadrassen som inte håller för din vikt i längden.

Ajdå, det var trist att höra att den inte håller formen i längden om man tar en medium. En bra lösning du föreslår, dock har de en medium på hyllan och vi behöver säng nu, så får väl kolla på annat håll.
    Anonym (F.d. anställd) skrev 2022-01-01 12:54:11 följande:

Ajdå, det var trist att höra att den inte håller formen i längden om man tar en medium. En bra lösning du föreslår, dock har de en medium på hyllan och vi behöver säng nu, så får väl kolla på annat håll.
Svar på tråden Någon som köpt säng från Sängfabriken?