Vardagen
Hejsan undrar hur era mat tider ser ut om vardagen. om man tex äter sen middag äter ni kvällsfika då.
Hejsan undrar hur era mat tider ser ut om vardagen. om man tex äter sen middag äter ni kvällsfika då.
Vi äter alltid frukost, lunch och middag. Mellanmål och kvällsmacka äter de som vill och behöver. Vi nekar ingen att äta kvällsmacka även om middagen blev senare än vanligt, eller om vi ätit efterrätt till middagen.
Det är lite olika. Men oftast på vardagen så kommer vi hem 16.45 och äter då middag oftast vid 18-19 tiden och då äter vi inte någon kvällsmat då sonen lägger sig 20.00 . Äter vi tidigare någon dag (vid ledighet eller annat) så kan det bli kvällsmat innan vi lägger oss :) På helgerna äter vi oftast kvällsmat men då är vi vakna längre också.
Oftast äter vi middag 16.30 fåtal gånger vid 17.30. Och dom får äta kvällsfika om dom vill ha, då ingen ska behöva lägga sig hungrig.
Ja mina barn vill alltid ha något innan de lägger sig oavsett fast vi alltid äter lagad middag. De brukar ta en smörgås med oboy eller fil med flingor,
Äter frukost, lunch, mellanmål och middag vid 17.00 (brukar bli en hårdmacka på kvällen)
Äter frukost, lunch, mellanmål och middag vid 17.00 (brukar bli en hårdmacka på kvällen)
Vi brukar äta middag runt 17.30 på kvällen. Och eftersom vår 5-åring är kvällspigg så är han vaken till ca kl.21, så han brukar behöva lite kvällsfika i form av en banan eller smörgås och lite mjölk innan han ska sova.
Jag och sambon äter också någonting mer under kvällen, det kan vara smörgås, frukt, glass, yoghurt, nötter eller vad som helst man känner för.
Vi äter frukost, lunch och middag och fyller på däremellan efter behov. Kvällsfika äts sällan då vi inte äter middag förrän vid 18.30-19-tiden och efter det är det sängdags. Har en 6- och 7-åring som tränar nästan varje dag så de äter inte sällan en andra lunch när de kommer hem från skola/förskoleklass.
Frukost 7.20 vardagar, ca 8.30 annars.
Lunch 11-12
Mellanmål 14
Middag 15.30-16.30 beroende på aktiviteter och tider som ska passas. Är vi "lediga" äter vi 16.30.
Kvällsfika innan man lägger sig. Vid 18.30 typ för barnen.
Tack alla för svar. då jag va tvungen och fråga då jag fått många reaktioner på varför vi äter kvällsfika då det händer att middagen blir sen ibland. =)
Tack alla för svar. då jag va tvungen och fråga då jag fått många reaktioner på varför vi äter kvällsfika då det händer att middagen blir sen ibland. =)