• Anonym (Ledsen)

Var går gränsen för otrohet enligt er?

Som rubriken lyder.

Är det otrohet enbart vid fysisk beröring eller kan man till och med räkna sexchat med någon annan än sin partner som otrohet???

• Svar på tråden Var går gränsen för otrohet enligt er?
  • Anonym (22)

Sex, eller känslomässigt involverad med någon annan.
    Jag är självklart införstådd med att man kan få en crush på någon när man är i ett förhållande, men om man inte värderar förhållandet och backar från den personen, med andra ord visar sig känslomässigt involverad med denne, det tycker jag anses vara otrohet.

• Anonym (Anonym)

En kompis till gav mig (eller snarare min dåvarande pojkvän) en beskrivning om vad otrohet är:
    Otrohet är när du gör något som du inte kan göra framför din partner eller undanhåller din partner att du gör. Det kan vara allt från sex chatta till ragga på krogen.
    Mitt motto har alltid varit gör inte något som du inte vill att din partner ska göra mot dig.
    Tyvärr lyssnade han inte och fortsatte smussla och ragga på nätet och där med var det slut. Kan ha varit hur oskyldigt som helst men om du går bakom ryggen och ljuger om det är det nog inte så oskyldigt. Vad jag vet var det ingen fysisk kontakt men det var uppsåt till otrohet vilket gör att det fortfarande räknas som otrohet. Kan man inte lita på någon så är det kört

• driver28

För mig går den vid att man agerar på en crush om det handlar om känslor som dyker upp eller vid hångel med en annan som man inte har känslor för men som man blir tillfälligt attraherad av eller inte avvisar när denne försöker.

Svar på tråden Var går gränsen för otrohet enligt er?