• Petra 228

Symptom vid och efter missfall

Jag fick troligtvis missfall för några dagar sedan. Det kom helt plötsligt massor av blod och en klump på ca. 3 cm i diameter, då i v. 8+5. Illamåendet har fortsatt lika intensivt och jag har inte ont alls. Allt blod kom på en gång och efter 3 timmar var det över. Jag har en tid för Vul om ett par dagar för att kontrollera så att allt kommit ut som det ska.Jag kan verkligen inte tänka mig att det var något annat än missfall. Den här graviditeten har jag mått meta illa än då jag väntade sonen och det har inte minskat heller. Någon annan som upplevt något liknande?

• Svar på tråden Symptom vid och efter missfall
  • Ika J

Beklagar verkligen om det är ett missfall!! Kan tänka mig att det är jobbigt att nu gå och vänta på vul för att få ett säkert svar. 
    Att illamåendet finns kvar efter ett missfall är inget konstigt då man har graviditetshormoner kvar i kroppen. Jag mådde illa nästan 3 veckor efter mitt missfall. 

• Jag är bara jag

Blöda så lite efter regelrätt m.f måtte vara extremt ovanligt. Vid v.11 blödde jag 2,5 vecka,vid v.7 4,5 vecka! Bra att du ska kolla upp dig, men vet aldrig faktiskt.

• Petra 228

Jag tvivlar inte på att det var ett missfall. Men konstigt samtidigt att det gick så fort. Min mamma är tvilling, men hennes tvilling stöttes bort under tidig graviditet och mamma föddes helt frisk. Det kan ju vara så att graviditetshormonerna sitter i trots missfall, men det kan också vara som för min mormor, dvs. att ett foster finns kvar. Troligtvis är så inte fallet, men jag får inte ihop det riktigt. När man läser om missfall så befinner jag mig inte i normalfallet precis. Om man ändå hade fått en tid för Vul snabbare, vill ju veta om allt är borta, om något finns kvar som orsakar fortsatta symptom, rester eller ytterligare foster. Mår betydligt mera illa nu än då jag väntade min son och det känns precis som att något inte stämmer...

• Kasperina

Jag fick en störtblödning med massor av klumpar i v9, hade sett hjärtat slå på vul bara ett par dagar tidigare och var helt knäckt. Åkte in och det visade sig att graviditeten mådde utmärkt. Jag blödde som kraftig mens i 6 veckor, sen minskade det och upphörde på några dagar.
    Min BM tror att det var moderkakan som stack ut och blödde i kanten, när magen växte flyttade moderkakan uppåt och jag slutade blöda. 
    Har du inte haft ont finns chansen att det är något liknande.

Mitt första mf var extremt kort och instensivt och då blödde jag i 12 timmar i v6.

• Petra 228

Chockbesked på VUL idag. Tvillingar. Helt galet. Jag kom in i rummet och förväntade mig ingenting, så var där två små tickande hjärtan. ????

Svar på tråden Symptom vid och efter missfall