Barnlöshetsutr. Gävleborg. Någon?
Vi har skickat in en hälsodeklaration till Gyn i Hudiksvall. Den hette "Hälsodeklaration inför barnlöshetsutredning" men antar att det bara är som en antagningsprocess.. om vi kvalar för utredning eller inte.
Jag födde vår son stilla i vecka 22 den 21 April 2015. Han hade en grav missbildning som inte gav oss några alternativ än att avbryta. Således har vi en gång blivit gravida på egen hand, även om det tog från November 13-December 14. Det vill säga 13 månader.
Sommaren 2014 gjorde vi ett hemtest på mannens spermier då han försökt bli gravid med en annan tjej under två år utan att lyckas, då gjorde han ett test som visade på för få och för dåligt simmande spermier via landstinget. Det testet kom tillbaka negativt också (hemtestet) så jag kurerade honom med mängder av Zink och Folsyra. Och ett barn blev till 6 månader senare.
Efter vi förlorat vår son gjorde han ett nytt test efter 3 månader med Zink och Folsyra igen, men det blev jättenegativt. Så jag ringde på en gång för jag orkar inte mer. Vi försöker och försöker men det blir ingen skillnad.
Hur ser det ut med kvalifikationer för barnlöshetsutredning i Gävleborg? Jag hittar ingen info alls om detta. Finns det några ålderskrav? Jag är bara 21 och karln 27, men vi har ju ändå påvisad infertilitet.
Räknas vi som sekundärt barnlösa även fast vi inte har något barn vid livet? Jag är så otroligt rädd att vi inte ska få någon hjälp.. det står ju på 1177 hemsida att om man vet om att man har nedsatt fertilitet så ska man inte vänta ett år. Och nu har vi försökt i fem månader utan resultat, med ägglossningsstickor och glidmedel specifierat för blivande gravida..
Finns det någon som genomgått en barnlöshetsutredning i Gävleborg?