• Iowhannah

V 36

I dag är jag i v 36 (35+0) och de senaste två veckorna har jag känt som ilningar och tryck neråt. Känns som att bebis vill ut ungefär. Det tycks även bli oftare och mer intensivt. I början var det varannan kväll, men nu kan det vara nånting varje dag och när som helst under dagen. Jag är lite orolig över att detta ska påverka livmodertappen, för det kan verkligen kännas nästan hela vägen ner i slidan. Alltid i kombination med att bebis rör på sig och någon gång (långt ifrån alla) har jag känt förvärkar i samband med detta. När jag nämnde det för en BM så tog hon väldigt lätt på det hela och gjorde ingen koll eller nånting. Ska ta upp det med min BM på torsdag också för jag har så svårt att tro att det bara skulle vara en nerv i kläm.

Vore skönt att få höra av någon som har upplevt samma sak. Kan detta betyda att bebis vill komma ut tidigare än beräknat (för det är jag rätt inställd på nu)? Eller innebär det att den fixerar sig? Det är mitt första barn så jag har ingen koll på hur min kropp kan reagera. Hoppas någon känner igen sig!

• Svar på tråden V 36
  • zemer

Låter som bebisen håller på att fixera sig bara.

• Iowhannah
    zemer skrev 2015-09-08 05:44:06 följande:

Låter som bebisen håller på att fixera sig bara.

Vet du hur länge den kan göra det? Nån gång måste den väl ändå vara klar på den fronten? :P
  • Fian88
    Iowhannah skrev 2015-09-08 05:56:30 följande:
    Vet du hur länge den kan göra det? Nån gång måste den väl ändå vara klar på den fronten? :P
    Fast när bebisen väl fixerat sig så ligger ju huvudet längre ner, och då är det vanligt att saker och ting hamnar lite i kläm. Ofta är det inte skönt att vara höggravid, så är det bara! Jag hade en väldigt lätt graviditet, men fick ont och svårt att gå sista veckorna ändå. Det går över när bebis kommit ut . Och du kommer känna när hen vill ut på riktigt, för de flesta är det svårt att ta miste haha
  • zemer
    Iowhannah skrev 2015-09-08 05:56:30 följande:

Ja tillslut är den ju fixerad, men det är inte särskilt mycket bekvämare. Det trycker och ilar. Saker kommer i kläm. Åh ibland känns det som bebisen nästan gräver sig ut, haha.
  • Sujju

Har gått igenom fyra graviditeter, och med tanke på det du beskriver så kan jag säga att för mig så var det så veckorna innan förlossningen. Jag tror dock inte att det kommer sättas igång väldigt snart, för det låter som om din kropp bara förbereder sig inför förlossningen.

Även om ditt barn skulle födas nu så kommer dom inte stoppa upp förlossningen. Han/hon är klar men kan behöva ha lite hjälp med värmen då de sista veckorna är till för att bebisen skall tjocka på sig lite.

• Iowhannah

Tack för era svar! Får hoppas att bebis kan stoltsera med en fixering på torsdag då ;)

Svar på tråden V 36