V 36
I dag är jag i v 36 (35+0) och de senaste två veckorna har jag känt som ilningar och tryck neråt. Känns som att bebis vill ut ungefär. Det tycks även bli oftare och mer intensivt. I början var det varannan kväll, men nu kan det vara nånting varje dag och när som helst under dagen. Jag är lite orolig över att detta ska påverka livmodertappen, för det kan verkligen kännas nästan hela vägen ner i slidan. Alltid i kombination med att bebis rör på sig och någon gång (långt ifrån alla) har jag känt förvärkar i samband med detta. När jag nämnde det för en BM så tog hon väldigt lätt på det hela och gjorde ingen koll eller nånting. Ska ta upp det med min BM på torsdag också för jag har så svårt att tro att det bara skulle vara en nerv i kläm.
Vore skönt att få höra av någon som har upplevt samma sak. Kan detta betyda att bebis vill komma ut tidigare än beräknat (för det är jag rätt inställd på nu)? Eller innebär det att den fixerar sig? Det är mitt första barn så jag har ingen koll på hur min kropp kan reagera. Hoppas någon känner igen sig!