vräkning & bonuspappa
Hej.
Hände något riktigt oroande nyss. Men ska beskriva bakgrunden först.
Var tillsammans med min dåvarande för några år sen, hon blev gravid.
Faderskapstestet visade att det inte var mitt, hanterade situationen med att ta ansvaret och uppfostra honom som min egen son. Då den biologiska inte brydde sig om barnet, villeej ta ansvar. Barnet ser mig som sin far, bor med mej varannan vecka. Han har blivit fyra år gammal så har funnits där sedan han föddes.
Idag blev vi väckta av tre personer från kronofogden, två från kommunen och två från socialen. Dom kom för avhysning. Mamman är borta på semester så dom körde grabben till hans mormor. För det fanns inga papper på att jag hade barn. Men jag har ändå haft kontakt med socialen förut och dom vet om min situation. Så idag blev jag vräkt. Känns piss och skit. Tänker på hur han tog det o hur han mår. Bor hos min syster nu. Dom sade att jag hanterade vräkningen utmärkt fastän barnet var hemma. Fick med mej mina kläder och hans kläder...
Så dett finns ingen lag för personer i min situation? Borde ju finnas det när den biologiske ej vill känna till barnet, åker in o ut på psyk och kan inte ta hand om sig själv. Medans jag vigt mitt liv för det här barnet, har bättre relation till barnet än vad hans mor har. Lämar honom o hämtar på dagis, föräldramöten och läkarbesök är jag med honom på.
är ledsen o rädd då vräkningen redan har skett.