• starsoffan

Jag är en ful tjej

Jag är världens fulaste tjej. Jag tänker ofta på varför jag inte blev snygg. Det är aldrig någon som säger att jag är snygg. Hatar att vara med på kort.Ändå har jag sambo. Men tror att han egentligen vill ha en annan tjej som är snygg. Varför blir vissa fula?. Jag hatar mig själv.

• Svar på tråden Jag är en ful tjej
  • Kereza

Jag är ful jag med - jag har också en sambo. Det är ok, tycker jag - dels kan jag inte göra mycket åt det, och så vet jag att han inte valt mig på grund av något ytligt. Jag skulle gärna ha varit snygg, men alla kan inte vara det heller. Det är inte hela världen, faktiskt :) 

• drmcstuffin

Här har du en till! Jag kan inte för mitt liv fatta att någon tycker jag är söt/ser bra ut. Jag vill ogärna lägga upp bilder på fb/insta pg av att jag är så ful.

Är det någon som ger mig en komplimang eller två kan jag inte ta in det. Enligt mig själv är jag fulast i världen. Är singel nu efter ett misslyckat äktenskap där mannen i fråga var ett riktigt svin. Tror aldrig jag kommer träffa någon heller :(

• Dixie
    starsoffan skrev 2015-09-06 00:02:38 följande:

Men tror att han egentligen vill ha en annan tjej som är snygg. 

menar du allvar?! har din sambo sagt detta till dig? och du accepterar det? 
  • KakanSmakan

Åh vad sorglig tråd. Hur kan ni känna såhär om er själva? Blir riktigt ledsen när jag läser.

• nokitus

jag är inte heller särskilt snygg, men jag är charmerande som bara vad:D

• j a d e

Det är inget fel med att vara ful. Något som är fullkomligt subjektivt f ö. Men att du tror att din sambo egentligen vill ha någon annan tycker jag låter fruktansvärt. Jag tror inte det är lätt att leva med dig pga DET- snarare än pga ditt utseende.

• Kereza
    KakanSmakan skrev 2015-09-07 22:17:17 följande:

Åh vad sorglig tråd. Hur kan ni känna såhär om er själva? Blir riktigt ledsen när jag läser.

Jag vet inte om jag tycker fulhet är sorgligt - alla KAN inte vara vackra utseendemässigt, och det Måste vara ok att inte vara det.

Det som ÄR sorgligt är;

1.) Det faktum att skönhet behandlas som ett personlighetsdrag. Det är det inte - det är bara slump och gener. 

2.) Att folk alltid skriker att "Jo, du måste visst vara vacker, alla är vackra" istället för att bara acceptera att så ÄR det inte.

...och så alla ungar som ylar om hur fula de är bara för att få komplimanger - det gör att folk förutsätter att alla är så, istället för att bara acceptera att nej, alla är inte vackra - och det är OK - mitt värde ligger inte i mitt utseende, tro det eller ej.
  • Kereza
    cantarel33 skrev 2015-09-07 22:44:28 följande:

Finns många fula killar också.

Your point being?
  • Duckan

Alla ser vi olika ut helt klart, men det är du själv som utnämnt just dig till världens fulaste.
    Finns det inget du kan göra för att påverka hur du ser ut och hur du känner inför ditt eget utseende?

• KakanSmakan
    Kereza skrev 2015-09-08 09:35:41 följande:
    Jag vet inte om jag tycker fulhet är sorgligt - alla KAN inte vara vackra utseendemässigt, och det Måste vara ok att inte vara det.

Det som ÄR sorgligt är;

1.) Det faktum att skönhet behandlas som ett personlighetsdrag. Det är det inte - det är bara slump och gener. 

2.) Att folk alltid skriker att "Jo, du måste visst vara vacker, alla är vackra" istället för att bara acceptera att så ÄR det inte.

...och så alla ungar som ylar om hur fula de är bara för att få komplimanger - det gör att folk förutsätter att alla är så, istället för att bara acceptera att nej, alla är inte vackra - och det är OK - mitt värde ligger inte i mitt utseende, tro det eller ej.
    Det sorgliga är alltså att det finns människor som tänker så lågt om sig själv.
  • enimini

Det handlar inte så mycket om att vara skitsnygg, det handlar om att utstråla att man är det. Klart andra ser en som daskig om man själv tycker man är ful som stryk. Sträck på dig, ta för dig, inse att du duger visst som du är. Är det så viktigt så gör det du kan själv; fixa håret, hyn, träna, klä dig så som du äger osv.

• Kereza
    KakanSmakan skrev 2015-09-08 10:50:40 följande:
    Det sorgliga är alltså att det finns människor som tänker så lågt om sig själv.
    Det är sorgligt att det finns människor som inser att de inte är skönheter, och accepterar det?

Är det inte mer sorgligt att det ljugas och hymlas och smusslas med det, för att skönhet är så himla viktigt?

Man kan vara en bra människa utan att vara vacker - jag begriper inte varför det skulle vara sorgligt att älska sig själv som man är, utan att folk ska behöva låtsas att man ser bra ut, när man inte gör det?
  • Teddis

Det där är så subjektivt. Min kompis tycker att en kille är sjukt snygg och jag förstår inget, ser bara ett vanligt face... Jobbigt med ful-hangups. Är du verkligen så ful... Man kan ändra på mycket idag

• jojjangirl

smaken är ju delad plus att man kanske ska äta antidepressiva å bli snyggare fan vet jag

Svar på tråden Jag är en ful tjej