Sorgsen pappa
Undrar om det finns fler pappor eller mammor som sitter i samma sits som jag??
Jag och mamman till mina två döttrar har genom familjerätten ingått ett avtal angående gemensam vårdnad om vad som skall gälla.
Nu e det så när jag flyttade kort där efter pga arbetsbrist hem igen till Stockholm och det var då allt egentligen började, jag gick med på varannan helg med tanke på att barnen gick i skolan där uppe och jag fick inte över huvud taget ens tänka tanken på att tjejerna kanske ville komma tillbaka till Stockholm och bo med pappan (mig).
För det finns ju nämligen inga skolor i Stockholm som är så bra och lugna som där dom bor med sin mamma, som förövrigt har detta tänk att alla ska få växa upp med ett rött hus med vita knutar och fint staket (hennes idealbild på verkligheten!!).
Nu till det som är min fundering:
Helgen nu som kommer är min enligt avtalet som är juridiskt bindande. Då har mamman lovat barnen att det var helt ok att ställa upp i en fotbollscup vilket för mig är helt ok FÖR barnens skull men mamman har överhuvudtaget ej diskuterat detta med mig utan kör på bara som att hon som hon sa:
Jag tänker bara på barnens bästa och du behöver bli mer delaktig i deras vardag så du kan gott och väl ställa upp för dina döttrar för en gång skull!!
Varpå jag dagen efter kontaktar Familjerätten och förklarar mitt dilemma, varpå jag får till svar att detta var att bryta ett juridiskt avtal och de skulle kontakta mamman för ett samarbetssamtal?????
Ok men vad ska det hjälpa mig med att jag inte får vara med och avgöra om hur och när jag som enligt dom står att vi båda ska vara överens om barnens välbefinnande..
Lovar att jag återkommer i detta.
Lilla pappa mot dom stora