• Anonym (Ledsen)

Ännu en gravid...

Ännu en gravid i bekantskapskretsen..... så kul för dom!

Men det känns som att en liten del av mig dör varje gång jag får höra att någon är gravid..

Jag vill ju också.. men för varje år som går inser jag mer och mer att jag inte kommer få uppleva allt det där.. och snart är tiden ute.. Jag blir ju inte yngre..

• Svar på tråden Ännu en gravid...
  • Sockervaddspinnen

Om du tror att du aldrig kommer att få barn själv, så kanske du ska börja leva ditt liv efter det också. Finna på annat som förgyller din vardag och inte hänga upp dig på detta med barn. Det lär ju inte göra dig gladare iaf.

• Anonym (Ledsen)
    Alvina skrev 2015-09-03 10:39:17 följande:

Åk till Danmark!

Varför då?
  • Anonym (9 år)

Ibland får man slopa umgänget med gravida och fertila för att orka leva själv. Har vi gjort för många år sen,jag stod inte ut. Får jag fråga hur gammal du är och vad ni gjort hittills? ÄD/ED är ju tillåtet till 50 så det alternativet finns ju.

• Anonym (Idiotiska Danmark.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-09-03 13:46:39 följande:
    Varför då?
    För att de gör singelkvinnor gravida, de gör infertila kvinnor gravida, de gör varenda jävel gravida.
  • Anonym (9 år)
    Anonym (Idiotiska Danmark.) skrev 2015-09-03 16:32:53 följande:
    För att de gör singelkvinnor gravida, de gör infertila kvinnor gravida, de gör varenda jävel gravida.
    Det är ju en sanning med stor modifikation! Singelkvinnor-ja,inte tillåtet i Sverige så närmaste chansen. Infertila-ja,men det görs i Sverige också,enda skillnaden är att Danmark har upp till 45. Chansen är dock ytterst låg att lyckas. Och vadå varenda jävel? Jag är ingen jävel,jag vill bara ha barn och den hjälp jag behöver finns inte i Danmark alls.
  • amalie79
    Sockervaddspinnen skrev 2015-09-03 10:20:41 följande:

Om du tror att du aldrig kommer att få barn själv, så kanske du ska börja leva ditt liv efter det också. Finna på annat som förgyller din vardag och inte hänga upp dig på detta med barn. Det lär ju inte göra dig gladare iaf.

Precis. Jag ville vansinnigt gärna ha barn för tio år sedan,med min dåvarande sambo. Sedan släppte det. Började leva mitt liv för mig själv och ingen annan. Var inte desperat efter barn med min nuvarande men han ville gärna och nu är jag gravid för första gången. Och sista, det känner jag starkt redan nu. Det ska bli jättekul, men det var inte avgörande för mig. Det blev, men utan hade också gått bra för mig, har ett rikt liv som inte står och faller med det.
Svar på tråden Ännu en gravid...