• Anonym (Fjärilsvinge)

Missfall?

Hejsan!

Tänkte bara höra lite om missfall, 
    för ett år sen hade jag en menscykel på 28 dagar, men i augusti fick jag ont i magen först en gång. Och sen två veckor senare 2-3 dagar/nätter igen, kunde inte äta, sova - vaknade mitt i natten. I samband med detta var min gick jag 4 dagar över beräknad mens. Som för det mesta alltid varit regelbunden. Kan den första omgången med magont varit ett missfall som två veckor blev MA? 

Efter denna händelse har nämligen min menscykel blivit 25 dagar istället för 28. Och är idag i vecka 11+2. Vad tror ni? 
    Mvh =)

• Svar på tråden Missfall?
  • Pimpinellan

Ursäkta, men jag hänger inte riktigt med. FlörtFick du mens endast 4 dar efter den skulle kommit eller 2 veckor efter den skulle kommit? För är det  endast 4 dar har man ju inte molvärk eller missfallsont 2 veckor innan-då har ju inte ägget fäst ens.

• Anonym (Fjärilsvinge)

Gick 4 dagar över beräknad mens, men hade smärtsam värk en vecka innan ungefär. Och vid mensen hade jag otroligt magont... Inte normal magont som brukar vara vid mens utan jag vaknade mitt i natten av smärta. Och i samband/ efter det kom mensen. 
    Alltså kan jag väl blivit befruktad - fått missfall i typ v 2-3 och som gjorde sken av sig som magont - väldigt ont.. (menar alltså att det blev fel i stort sett redan när ägget skulle fästa sig) och sen Stöttes det ut 2 veckor senare? eller i samband med mens alltså..

• Pimpinellan

Man blir gravid 2+0,embryot fäster runt dag 6 efter äl och missfall räknas det endast som om man passerat BIM-annars räknas det endast som kemisk graviditet. Att befruktade ägg inte fäster är jättevanligt och är inte missfall alls. Du hade mest troligt intensiv molvärk och en kemisk graviditet. Mycket,mycket vanligt.

Svar på tråden Missfall?