Duckan skrev 2015-08-31 10:30:12 följande:
Vi hade en Maclaren som vi körde i många år och nu har den gått vidare till ett annat barn, helt intakt.
Vi körde den ibland på vintern, men inte i lössnö vad jag kan minnas för det är ganska marigt.
Okej, ska kolla upp detta! Tack!
Sockervaddspinnen skrev 2015-08-31 10:36:19 följande:
Tänkte intrång hur länge barnet vill sitta i vagn, utan på hur länge man som förälder bör tillåta ett friskt barn att sitta i vagn.
Min son är fem år. Hade han fått bestämma så hade han fortfarande suttit i vagn. Han är inte direkt lat, snarare väldigt bekväm av sig.

Okej, ja alla tänker vi olika...
Dixie skrev 2015-08-31 10:40:53 följande:
Mina barn har åkt vagn tills de var ca 3,5 - så att köpa en ny vagn till en 18 månaders ser jag inget konstigt med, enligt ditt resonemang skulle man ju då aldrig köpa en liggvagn, för det behövs ju bara i 6 månader
TS - min favoritvagn som barnen haft var en Kronan sulky, smidig, lättkörd och gott om plats till mina långa barn!
Ja just en kronan har jag oxå funderat på, men den är ju så rackarns dyr dock!
--------
Och om jag ska vara ärlig så hade jag inte ens funderat på att det är skillnad på en paraplysulky och en sulky.. så det spelar inte så jättestor roll. bara den är liten, smidig, lätt att köra och uppfyller krav på plant liggläge och att den är någorlunda ok att köra i snö med så bryr jag mig så jättemycket

Men sulkys rent generellt kanske är svåra att köra i snö, vad vet jag. vi hade som sagt var inte sulky till vårt första barn.