• Sofne

Någon som fått kateter efter förlossningen?

Jag hade kateter i sju timmar efter förlossningen eftersom jag var för svag för att gå upp och kissa själv. Har haft ont när jag kissar sen dess, det är drygt fem veckor sen, och funderar nu på om det är vanligt? Vid urinvägsinfektion, gör det ont när man kissar då eller svider det bara? Jag känner ingen sveda, bara att det gör ont...

• Svar på tråden Någon som fått kateter efter förlossningen?
  • Amorella

Jag hade kateter i 3 dygn...

Jag hade för mig att det gjorde lite ont när jag kissade, men jag vet inte om det satt i så länge? Jag hade mest besvär av att det tog nästan en månad innan jag började känna mig kissnödig igen. Jag fick gå på toa efter klockan istället...

Sist jag hade urrinvägsinfektion så kändes det som normalt när jag började kissa men alldeles på slutet så bara högg det till och gjorde helt otroligt ont. Men annars sägs det väl att det ska kännas som att kissa taggtråd?

• Cia o krabaten

Jag hade kateter i ca 20h, men märkte knappt av den. Varken då eller efter.
    Bra på en gång.

• PiaLottan

jag hade ingen kateter efter förlossningen, så jag har ingen koll på hur det känns eller ska kännas, men jag kan säga att jag ändå hade väldigt ont när jag kissade flera veckor. Kanske det är nån kombination? Hoppas det blir bättre snart!

• Mymamma

Hade kateter i ett dygn efter förlossningen, men kände precis "Cia o krabaten" ingenting.

• Hattifnattentanten

Kolla upp det så det inte är en urinvägsinfektion. Det beror på hur du syddes, det kanske kan vara stygn eller bristningar som irriterar?

• tezz m

jag hade kateter i 4dygn, väldigt trist tyckte ja...i början gjorde dt lite ont o kissa efter att man tagit bort den..nu funkar det som förut nästan tycker jag.

• MB3

jag hade kateter i 17 h, blev snittad, kändes ingentig när dom tog ut den eller när ja gick på toa första gången efter dom tagit bort den. däremot gjorde de lite ont stt göra nr 2 eftersom ja va nysnittad o inte kunde använda magmusklerna. Men nu funkar allt bra.

• Svinto78

Jag hade kateter i en vecka! Tyckte det var sååå bökigt! Så skönt att slippa den nu. Sved lite när man skulle kissa när dom hade tagit bort den, men kanske bara i en eller två dagar.

• Ulrica80

Säkert UVI...Kila iväg till dr så får du penciliin

Kine min älskade dotter!
  • Fru Längtan

Hade kateter 3 dygn efter förlossningen och jag tyckte inte att det gjorde ont att kissa efteråt. Kände inte heller att jag var kissnödig utan fick kissa efter klockan.

• kristinah

kateter nåt dygn efter dörlossningen - kändes precis som vanligt efter att de tagit ut den...så kolla upp - låter som uvi tycker jag.

• pannkaka

Hade kateter pga kejsarsnitt. Jag kände inte av det alls. Var lite skraj att det skulle göra ont när de tog bort den, men inte ens det kändes! Enbart positivt faktiskt - efter snittet var jag bara glad att jag slapp gå upp för att gå på toa.

• Claudia gbg

Hade kateter flera ggr under förlossningen samt efter förlossningen. Minns inte hur länge. Hur som helst. Jag hade sviiiin ont när jag skulle kissa. Det liksom tryckte vid blygdbenet. Mest ont gjorde det i slutet av kisseriet. Ofta kände jag mig inte kissnödig heller. Det sved inte.
    Vid bakterieodling hittade de inget. Jag fick verkligen stå på mig. Det var som om de inte trodde på mig o ville härleda problemen till stygnen...
    Till slut fick jag medicin mot urinvägskattar (eller hur det stavas) och då blev det bättre.

• Luffarmor

Had kater pga snitt, det sved lite efter att dom tagit bort den, men det gick om ganska snabbt. Kolla så du inte har uvi, det kan komma då man har kateter, hos oss tar dom nästan alltid ett urin prov i samband med att dom tar bort katetern

Svar på tråden Någon som fått kateter efter förlossningen?