Umgänge och lögner
Hej!
Har snöat in och behöver input, gärna snabbt då jag har möte på familjerätten snart.
Jag och pappan har en dotter på 6 månader. Vi har aldrig varit tillsammans och pappan har haft umgänge enligt fastställt schema på soc. Det schemat har han helt och hållet själv valt. Det ser ut som två veckokvällar en timme vardera. En helgdag 3 timmar. Det betyder VARJE helg. Förstår att det kan vara jobbigt då fastandetballtid varit och uppenbarligen fortfarandevär en viktig del i hans liv. Han klagar ofta på att han har för lite umgänge med dottern.
I onsdags fick jag sms att han skulle vara bortrest i helgen och inte kunde ha dottern. Helt ok. Problemet är att jag såg honom sitta på uteservering i staden där vi bor kl 11. Han vet inte att jag såg honom. Allt är så nytt och automatiskt kollar jag av om jag kan lita på det han säger när han har dottern osv och det känner jag är lite svårt nu. Har aldrig hindrat honom från att vara ledig från dottern och kommer heller inte, men varför ljuga? Vill gärna berätta att jag vet det, men det är kanske dumt? Speciellt när det brukar låta på soc att det är så bedrövligt att han bara har så lite umgänge... Mottar gärna all input ni kan komma med trots att jag inte har nån speciell fråga...