• Penida

Konstigt med bröd till middag?

Min sambo är från Holland och van hemifrån med att en dag i veckan är bröddag som han kallar det, vi har inte anmanat det fullt ut men äter kanske bröd till middag varannan vecka. Det är ju inte så att det bara är bröd utan det är bröd med flera olika sorters pålägg (köttbullar, rostbiff, ost, stekt och kokt ägg, skinka, kycklingcurryblandning) och grönsaker att välja mellan. Riktigt matiga mackor kan det alltså bli.
    Jag hämtade ett av barnen hos en kompis för ett tag sedan och han frågade vad det blev till middag. Jag sa bröd. Mamman i familjen sa "men bröd är ju frukost?" och jag har stött på det tidigare. Är det verkligen så konstigt här?

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Konstigt med bröd till middag?
  • T W

Skulle någon bara säga "bröd" så skulle jag också tänka frukost, men vi äter faktiskt rätt ofta mackor i stil med de som finns på subway hemma till middag.

• Nyfikna72

Alla är olika och tur är väl det, i norge är det också vanligt med matiga mackor som middag.

• Smarthuvud

Problem, problem.. Jag funderar.. Hur ska jag kunna ge ett tips på detta problem...

Skit i vad folk anser? Är lussekatter varje tisdag om ni vill. Ingen annan har med saken att göra. Om någon på skolan, jobb, etc kommenterade våra kostvanor så skulle jag bara titta lite extra länge på personen, och sedan säga något i stil med: "Jaha, ja, vi ska ta din åsikt i beaktande när vi gör vår veckomeny. Vore ju hemskt om du ogillar vad vi äter".

• Sockervaddspinnen

Bröd med köttbullar är ju nästan detsamma som makaroner och köttullar.
    Men säger du bara "bröd" så är det klart att folk reagerar.

Mjuka tacos är ju också bröd med fyllning. Burritos typ.

• Maddi

om du säger bröd så tar jag de för en ost eller skinksmörgås. Men om du däremot sagt macka med fyllning (röra) så hade man förstått mer vad du menat.

• Penida
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 20:02:06 följande:

Problem, problem.. Jag funderar.. Hur ska jag kunna ge ett tips på detta problem...

Skit i vad folk anser? Är lussekatter varje tisdag om ni vill. Ingen annan har med saken att göra. Om någon på skolan, jobb, etc kommenterade våra kostvanor så skulle jag bara titta lite extra länge på personen, och sedan säga något i stil med: "Jaha, ja, vi ska ta din åsikt i beaktande när vi gör vår veckomeny. Vore ju hemskt om du ogillar vad vi äter".

Haha nej, det är inget problem. Undrade mest hur andra tänker kring detta på kul, har förstått att jag ska vara mer tydlig, enligt vissa, med vad "bröd" innebär.
    Avskyr CIO-metoder
  • Smarthuvud
    Penida skrev 2015-08-29 20:17:09 följande:
    Haha nej, det är inget problem. Undrade mest hur andra tänker kring detta på kul, har förstått att jag ska vara mer tydlig, enligt vissa, med vad "bröd" innebär.
    Javars.. Vill du göra så, så får du väl det. Men jag förstår inte vad andra har med era kostvanor att göra? Så länge du låter andra lägga sig i det, så kommer de att lägga sig i det.
  • Aniiee

Jag tänker så här, TS:

Bröd
    Tomat
    Skinka
    Champinjoner
    Ost
    Kål
    Ruccola
    Rädisor
    Gurka
    Kryddor

Äter jag en Sub extra allt, eller en Pizza Capricciosa med en sallad till? Vad är skillnaden egentligen?

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Penida
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 20:19:41 följande:
    Javars.. Vill du göra så, så får du väl det. Men jag förstår inte vad andra har med era kostvanor att göra? Så länge du låter andra lägga sig i det, så kommer de att lägga sig i det.
    Äh, jag kommer nog säga som jag alltid har sagt, barnen vet vad jag menar. Inga konstigheter för dem. Det jag menade var att det tydligen enligt vissa här är där skon klämmer. Att jag säger bröd. Som att det skulle vara något fel. Kan ju också vara så att andra har brist på fantasi?

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-29 20:05:03 följande:

Men säger du bara "bröd" så är det klart att folk reagerar.

Varför? Skulle du inte tänka längre än bröd och vatten?

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Konstigt med bröd till middag?