• Evm

Någon med rosacea som gjort IPL?

Jag har varit på konsultationen och ska göra första behandlingen om några veckor.

Någon med rosacea som gjort IPL? Blev resultatet bra? Vad kostade det? Gjorde det svinont (jag har testat en gång att göra IPL för hårborttagning på bikinilinjen och det gjorde så ont att jag aldrig gjorde det igen)?

• Svar på tråden Någon med rosacea som gjort IPL?
  • jennyz

Jag har inte gjort det men puffar, intresserad av de som gjort det!

• Evm

Nu har jag gjort det för första gången. Det gjorde riktigt ont men gick snabbt. Bokade en ny tid om 4v. Är inte så röd eller svullen nu som man kan bli, lite röd bara.

• Martin762

Hej! Jag sitter och funderar som bäst på detta med IPL. Har besvärliga återkommande rodnader i ansiktet.
    Var gjorde du din konsultation & behandling? Hur verkar det ett par dagar efter första behandlingen? Svar uppskattas verkligen.

• Evm
    Martin762 skrev 2015-09-20 15:55:12 följande:

Hej! Jag sitter och funderar som bäst på detta med IPL. Har besvärliga återkommande rodnader i ansiktet.
    Var gjorde du din konsultation & behandling? Hur verkar det ett par dagar efter första behandlingen? Svar uppskattas verkligen.

Jag gjorde det på art clinic.

Jag känner ingenting nu. I fredags så hettade det lite men inte alls så att jag kände att jag behövde kyla ner. Jag är dock röd men det är jag ju annars också så jag vet eg inte om det är pga det eller om det är mitt vanliga röda.
Svar på tråden Någon med rosacea som gjort IPL?