• Anonym (Killen)

Tighta kläder på kille. Rekommendation?

Tja,

tidigare här på FL har det varit diskussioner om tighta kläder på killar och vad andra tycker när man ser bulan osv. osv. 

Många tycker det är fult. 

Jag har sett många tjejer gå med tights på sig och tightare kläder. Tycker det ser så väldans skönt ut, att kunna röra sig lite mer fritt och inte hasa sig fram med överdrivet mycket tyg som många killar får göra. Såg ett youtube klipp där tjejer provade killars byxor och en reaktion var, wow vad mycket tyg. 

Nu undrar jag, kan någon rekommendera vad jag som kille ska ha på mig som är mer tight och gör så att jag känner mig mer ledig men som samtidigt inte är fult??

Måste killar gå i pösbyxor? Vad kan jag använda men samtidigt behålla min "snygghet"?

• Svar på tråden Tighta kläder på kille. Rekommendation?
  • Anonym (tjej)

Stretchjeans? Tights under kilt/kjol? Lösa linnebyxor (rör man sig ledigt i)? I värsta fall träningsbyxor (brukar vara mjuka).

De flesta tighta tjejbyxor är inte lediga att gå i utan ganska hårda och förhindrar snarare rörelse även om tyget är tunt.

Tighta tröjor är snyggt på killar :)

• Anonym (Svart)

Svarta träningsbyxor är mjuka och bekväma vare sig det är tights, tunna lösare byxor eller collegebyxvarianten. Snyggt tja det är inte direkt kostym utan mer lös och ledig stil på fritiden.

• Anonym (Killen)

Ser ofta tjejer klädda likt så här.

street outfit combined of leggings and converse sneakers

how to wear leggings with converse sneakers and top tank

• Anonym (Killen)

Bilderna ovan ser sjukt sköna ut och det är liksom inget tyg i vägen när man rör sig. 

Blir avundsjuk. 

• Anonym (Killen)
    Anonym (tjej) skrev 2015-08-26 17:29:18 följande:

Stretchjeans? Tights under kilt/kjol? Lösa linnebyxor (rör man sig ledigt i)? I värsta fall träningsbyxor (brukar vara mjuka).

De flesta tighta tjejbyxor är inte lediga att gå i utan ganska hårda och förhindrar snarare rörelse även om tyget är tunt.

Tighta tröjor är snyggt på killar :)

Det är bra tips. Tack! Kilt/kjol vet jag inte om jag kommer se så snygg i men lösa linnebyxor har jag faktiskt använt. Men det är fortfarande en del tyg då de är lösa. 
  • Anonym (-)

Det är ju ett mode hos vissa - punkare bl a. Men även homosexuella män (NEJ, inte alla!!!).

• Anonym (Killen)
    Anonym (Svart) skrev 2015-08-26 17:40:15 följande:

Svarta träningsbyxor är mjuka och bekväma vare sig det är tights, tunna lösare byxor eller collegebyxvarianten. Snyggt tja det är inte direkt kostym utan mer lös och ledig stil på fritiden.

Mm det är sant. Kanske inte det första man tar ut på stan. Men också bra tips. 
  • Anonym (Killen)
    Anonym (-) skrev 2015-08-27 09:17:14 följande:

Det är ju ett mode hos vissa - punkare bl a. Men även homosexuella män (NEJ, inte alla!!!).

Mm. Vill nog inte bli tagen som homosexuell. Utan kunna få ha bra och snygga manliga men ändå tighta kläder på sig. Det verkar inte gå som kille. Vi ska alltid bära runt på överflödigt tyg överallt. hmm.
  • Anonym (-)

Googla "män tighta byxor". Fyra första träffarna är ju helt okej. Du kan till och med ha tightare än så.

Såna där träningsbyxor i syntet - typ glansiga/halkiga i tyget. Ser många som springer med sådana trekvartsbyxor.

• Anonym (-)
    Anonym (Killen) skrev 2015-08-27 09:19:35 följande:

Mm. Vill nog inte bli tagen som homosexuell. Utan kunna få ha bra och snygga manliga men ändå tighta kläder på sig. Det verkar inte gå som kille. Vi ska alltid bära runt på överflödigt tyg överallt. hmm.

Många svarta män som också har tighta jeans. Men du vill kanske inte tas för miste att vara svart heller. O.o
  • Anonym (Killen)
    Anonym (-) skrev 2015-08-27 09:20:20 följande:

Googla "män tighta byxor". Fyra första träffarna är ju helt okej. Du kan till och med ha tightare än så.

Såna där träningsbyxor i syntet - typ glansiga/halkiga i tyget. Ser många som springer med sådana trekvartsbyxor.

Mm, sant ju. 

Jag har funderat på att skaffa kompression till löpning. Men inte vågat. De är ju väldigt avslöjande. 

Jag kanske är rädd för att bli dömd helt enkelt. Det är väl inte fel att bli misstagen för saker men är väl rädd att bli dömd av min omgivning. 

När jag googlade på bilderna så ser man texten vid bild nr 3. Sån text blir man ju påverkad av.

"direkt från h&m. fult som stryk. omanligt dessutom. bra om man inte vill ha ragg på krogen dock"

• Anonym (Svart)

Min man har en kropp som liknar spiderman. Till löppasset har han en långärmad tunn lös töjbar skjorta och lösa tunna töjbara långa träningsbyxor som inte är riktigt tajta på honom men de var skitdyra och ser bra ut. De är bekväma enligt honom, lättvättade och hållbara. Jag är så van att se folk i träningskläder på stan både kvinnor och män så jag reflekterar inte över om det är underligt mer.

• Anonym (Svart)

Svarta tighta töjbara syntetläderbyxor är manligt. Vissa lär vara bekväma.

• Aniiee

Visst, döda spermieproduktionen, gör det. Kom inte och gnäll sen att du inte kan göra ungar.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Killen)
    Aniiee skrev 2015-08-28 21:14:25 följande:

Visst, döda spermieproduktionen, gör det. Kom inte och gnäll sen att du inte kan göra ungar.

Så tighta kläder komma döda spermieproduktionen? 
  • Aniiee
    Anonym (Killen) skrev 2015-09-09 13:44:44 följande:
    Så tighta kläder komma döda spermieproduktionen? 
    Eh... duh.....Tighta byxor är testikel-mord.....
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Svart)

Ja när jag tänker efter så har varken stålmannen, spiderman eller fantomen några barn.

Svar på tråden Tighta kläder på kille. Rekommendation?