• justkrn

Misstänk missfal ovetande gravid?

Nu är det såhär att jag känner mig lite lätt orolig. Har haft oregelbunden (4-6 veckors mellanrum) och ibland utesluten mens så länge jag ätit p-piller (typ 6 år). Så här i slutet av förra veckan börjde jag tänka på att min mens nu var 4 veckor sen. Det har aldrig inträffat. Och i måndags fick jag en liten blödning, men imorse blev jag nästan rädd när jag gick på toan, det rann nästan blod ur mig. Har haft rätt ont också, mer än jag brukar. Så min tanke är då att jag gätt runt och varit ovetandes gravid och nu fått missfall. Är jag helt galet ute?

Det ska nog tilläggas att mina p-piller tog slut för 2 veckor sen men att jag inte har haft panik att fixa nya då jag vet att jag inte kommer ha sex den närmsta månaden (distans).

Kan någon nu lugna mig med att det bara är mkn vanliga mens (även fast det aldrig har varit så mycket). Måste jag gå till en läkare eller vad ska jag göra?

Tacksam för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-25 23:31
    Ursäktar eventuella stavfel då min mobil är lite knäpp ibland.

• Svar på tråden Misstänk missfal ovetande gravid?
  • Anonym (Ingen fara)

Det kan vara missfall, men kan såklart också vara mensen som är knas - kroppen är sån. Hursomhelst, du behöver inte uppsöka läkare sålänge du slutar blöda och det slutar göra ont, kroppen fixar det själv. Men är du orolig ska du såklart prata med barnmorska eller gyn.

• justkrn

Åh tack! Blödningarna minskade igår och jag hoppas det slutar snart. Värken är helt borta iallafall.

Svar på tråden Misstänk missfal ovetande gravid?