• Lavelii

Hjälp!! Pumpa?!

Hej alla!

Jag behöver all tips jag kan få.

I tisdags blev jag snittad i v 32+2. Efter detta har det varit en massa som hänt kring min son men nu har man äntligen börjat mata honom. Kan inte amma honom i nuläget. Men däremot ge mjölk via sond.

Vill så gärna ge min mjölk!!

Jag försöker massera och pumpa...elektrisk pump. Det kommer inte igång. Bara försökt 2 dagar förvisso men brösten är ju så stora, svullna, stenhårda!!! Betyder detta att jag borde ha mjölk i dem??

De är verkligen så hårda.

Vad är era tips???

• Svar på tråden Hjälp!! Pumpa?!
  • isolande

Är brösten stora och stenhårda så har du mjölk. Kommer det inget om du pumpar? Försök smeka ut lite så att du får till utdrivningsreflexen eller ställ dig i dushen och se om du får ut nåt.

• Lavelii

De är stora och hårda ja och lite varma!

Och inget händer när jag pumpar.

Kan bero på stress också tänkte barnmorskorna. I och med snittet och framförallt att vår son opererats i anslutning till förlossningen. Mkt annat att tänka på helt enkelt. Sovit dåligt och ätit dåligt som följd av allt.

Men antar att jag bara får kämpa på för de är ju stora och hårda och har då svårt att tro att det inte skulle finnas något i dem.

Tack för tipsen. Ska testa i duschen idag. Försöker massera dem under kvällarna också.

Det är inte så att det finns något mirkelmedel haha? Eller mat att äta??

• isolande
    Lavelii skrev 2015-08-24 10:53:19 följande:

De är stora och hårda ja och lite varma!

Och inget händer när jag pumpar.

Kan bero på stress också tänkte barnmorskorna. I och med snittet och framförallt att vår son opererats i anslutning till förlossningen. Mkt annat att tänka på helt enkelt. Sovit dåligt och ätit dåligt som följd av allt.

Men antar att jag bara får kämpa på för de är ju stora och hårda och har då svårt att tro att det inte skulle finnas något i dem.

Tack för tipsen. Ska testa i duschen idag. Försöker massera dem under kvällarna också.

Det är inte så att det finns något mirkelmedel haha? Eller mat att äta??

Finns det säkert, jag vet bara inte vad, hehe.

Kan du lägga barnet intill dig hud mot hud och samtidigt massera lite? Utdrivningsreflexen känns som lite stickande, pirrande i brösten, och det kan behövas en bebis för att den ska kicka in Glad. Sen när man är igång med amningen räcker det att man ser ungen så sprutar mjölken Drömmer
Svar på tråden Hjälp!! Pumpa?!