Jag har inte så mycket erfarenhet. Vi misslyckades med 1 ET och 2 FET (varav ett tidigt MF). På vår klinik (Sahlgrenska) tinar man då upp det som finns kvar i frysen och odlar upp till 5-dagars blastocyst.
Vi hade tre embryon kvar, alla tre klarade upptiningen men bara ett klarade sig till blastocyst. Den blastocysten är vårt mirakel som hittills växt superfint. Går imorgon in i v. 18 :D Senast förra veckan kikade vi på Liten med UL och såg att allt verkade frid och fröjd.
Det är mindre sannolikhet att få något att sätta tillbaka när man odlar vidare. Har inga bra siffror tyvärr. Dock läste jag nyligen en studie som visade att de absolut flesta embryon som inte klarar att växa stannar redan innan tredje delningen. Det innebär alltså att många av de embryon som odlats två dagar har dåliga odds att klara sig i livmodern också, så kanske förlorar man inte så mycket genom att odla vidare.
Lyckas man få en blastocyst som ser fin ut är det betydligt större chans för graviditet än ett tvådagars embryo i alla fall :)
Jag var så trött på misslyckanden att jag just då kände att det var lika bra att odla upp utanför kroppen. Skulle embryona inte klara sig behövde jag i alla fall inte vänta två veckor i onödan på att testa och bli besviken utan få resultatet på en gång ;)