Oro kring manlig förskolelärare
Snart börjar min dotter i förskolan och det i sig ska bli kul. Tänker främst på alla förändringar som vi kommer att se hos henne, interaktioner med andra barn, språkutveckling och nya vanor som hon kommer att ta med sig hem.
Har dock ett dilemma. Jag är inte stolt över det men jag har issues med att en av föreståndarna är en man. Jag tänker kolla upp honom, återigen det känns inte bra att plötsligt bli fördomsfull på detta sättet, för att se var han jobbat tidigare och så.
Det rationella inom mig säger att jag troligtvis inte kommer att hitta några märkligheter men min känsla säger att jag måste åtminstone göra denna koll. Om inget annat så för a peace of mind.
Jag undrar, hur har ni andra föräldrar i liknande situation agerat? Har ni något knep för att lugna er och inse att där finns män som jobbar med kids som är skitbra med dem? Är jag körd som ska kolla upp snubben eller är det endast en självklarhet i dagens samhälle?
Jag vill liksom bara kunna släppa det och åka med på resan med ett leende istället för att känna en knut i magen av säkerligen ogrundad oro.