• hannapanna90

    Erfarenhet av Cilest 28?

    Jag har precis genomgått en abort och vill absolut inte behöva gå igenom det igen, och ska idag börja med p-piller av sorten Cilest 28. Någon som har ätit det och vill dela med sig av sina erfarenheter? Vet att det är individuellt från person till person men är ändå nyfiken :)

  • Svar på tråden Erfarenhet av Cilest 28?
  • Divine08

    Jag har käkat Celest 28 i ca 3 år och för mig har det väl varit lite upp och ner.
    Kan börja med det som varit bra med Cilest.

    Fördelar:
    - Fin hud (får alltid komplimang för min hud hur slät och fin den är)
    - Större bröst (betydligt större)
    - Mindre mens (håller på i ca 3 dagar)
    - Ingen mensvärk - alls
    - Upplever att håret växer längre o snabbare än förut

    Och så kommer en massvis med nackdelar:

    Nackdelar:
    - Uppblåst (magen framförallt)
    - Viktuppgång (vägde 55kg innan och nu 65kg)
    - Små äter mer än någonsin
    - Sexlusten är väl si så där, den är i alla fall inte på topp som förut!
    - Sköra slemhinnor i underlivet (mandelolja har hjälpt mig otroligt mycket)
    - Nedstämdhet ( i början grät jag samt skällde ut hela min omgivning för minsta lilla)
    - Kan ibland få mellanblödningar om jag hoppar över "mens veckan"

    Vill påpeka att det här är mina erfarenheter, det behöver inte betyda att du kommer uppleva några som helst biverkningar. Tror dock att dem här biverkningarna är ganska så vanliga bland oss kvinnor när det kommer till just p-piller.

    Vill även lägga till att jag endast käkar Cilest 28 för att jag inte lyckats hitta något preventivmedel som passar bättre. Har provat det mesta på marknaden men Cilest är det som jag återigen kommer tillbaka till. Skulle kunna tänka mig en kopparspiral bara för att få stopp på det extrema hormonintaget, men har även där hört massa skräckhistorier, och dessutom såhär 3 år med Cilest så trivs jag helt okej med denna p-pill. Hoppas nu att du kommer trivas med Cilest, skulle vara kul och höra om ett tag hur du upplever dem.
    ha det gött!{#emotions_dlg.flower}
     

  • hannapanna90

    Tack för svaret, jag har ätit de i en vecka nu ungefär så får väl ge de några månader för att se biverkningarna :) Vad skönt att höra att de funkar bra för dig i alla fall :) Jag är mest nervös för nedstämdheten, för det har jag redan problem med innan hehe...

Svar på tråden Erfarenhet av Cilest 28?