• Anonym (Josefine)

Övervikt och pergotime

Hej.

Jag är en tjej på 32 år som har haft svårt att bli gravid sen många många år tillbaka pga övervikt och PCO. Detta är något jag mår så otroligt dåligt av att jag gråter varje kväll när jag kommer hem från jobbet, undviker att träffa folk och känner mig värdelös och misslyckad.

Har lyckats gå ner från 116 kg till 89 kg men har fortfarande ett högt BMI. Landstinget har tidigare nekat mig en tid för utredning pga av övervikten men nu har vi en tid inbokad hos en privat gynläkare. Förhoppningsvis är de lite mer positivare än landstinget då jag har lyckats gå  ner en del  kilo.

Är det någon här som har erfarenhet av pergotime vid högt BMI? Jag är mycket väl medveten att det är svårt att få det utskrivet av en läkare och jag är skeptisk till att jag kommer få det denna gången då jag som sagt fortfarande har ett högt BMI.

Tror ni att jag ändå kan få testa pergotime med hänsyn till att jag det senaste året har lagt om min livsstil och mår så otroligt dåligt över min ofrivilliga barnlöshet? Jag känner att det skulle ge mig lite hopp om jag fick prova det under tiden jag fortsätter med min viktnedgång.

• Svar på tråden Övervikt och pergotime
  • Anonym (Josefine)

puff

• Anonym (Josefine)

puff

Svar på tråden Övervikt och pergotime