• Nova13

Hur slutar jag tjafsa med sonens pappa kring hans kokainmissbruk?

Vi har haft ett stormigt förhållande i över tre år och separerade i juni. Jag fick flytta hem till min pappa med vår 10 månaders son.
    Jag fick veta i mitten av vårt förhållande att han missbrukade kokain och häll det hemligt för mig och detta har varit ett stort problem för oss. han säger att han bara festknarkar men lögnerna har varit många så jag vet inte om det är sant.
    Problemet är nu att växelvist boende är inte bra för barn under 3 år så jag har bett om boendet för jag har inget missbuk och han är mer van vid mig. pappan tog nästan ingenting under graviditeten, enstaka gånger men fick ett missfall i maj och jag flyttade då ut men sen tillbaka igen efter 2 veckor då han lovade gå på aa möten..detta blev ju inte av i all babystress. Vi började bråka en natt och slogs framför sonen och valde att gå skilda vägar och nu bråkar vi jämt. Han bor kvar i huset och festar på medan jag har sonen hemma hos min pappa..
    Problemet är att jag är väldigt hård mot honom och säger rakt ut att han ljuger och att han ska testas osv och han förnekar gång på gång. 

Soc har en utredning nu och första mötet hos dem förnekade han att han tagit, andra gången erkände han tidigare missbruk, tredje(en måndag) nekade han drogtest och fjärde gången(oxå en måndag)avbokade han mötet. 
    Jag hittade en kniv i hans plånbok som är praktisk att ha om man knarkar ute såklart..
    Han menar nu på att jag falskanklagar honom  och är skitförbannad på mig.
    men jag tror inte ett skit på honom. han är "pappaledig " nu och lever livet och umgås frft med folk han själv sagt att han inte kan umgås med utan att ta kokain om han blir full. Nu har han gått med på att kissa varje måndag i fortsättningen men jag är rädd för att det inte kommer synas då det lämnar urinen väldigt fort.Han kommer ju lätt skylla på jobb om han uteblir någon gång..
    Vi tjafsar iallafall varje dag när vi lämnar över sonen vilket inte är bra men jag ahr svårt att hålla tyst då jag tycker han sköter saker dåligt. Vill inte vara med och betala för sonen osv för han ska festa..och då ska jag förklara att han behöver lära sig prioritera osv..
    Han brukar få sjuka hallucinationer/mardrömmar på natten när han har koksat så jag vill inte att sonen ska sova hos honom förrän jag känner att jag kan lita på honom..
    Hans familj är medberoende allihopa o tror på allt han säger och jag räknas nu som psycho i den familjen. Bevisen kan ligga framme men de väljer vad de vill tro helt enkelt så jag pratar inte med dem mer. De pratar heller inte med honom om det för han " arg dåå" och hans mamma låtsas att hon inte vet för att undvika konflikten och allt som är jobbigt.Jag vill att vår son ska ha en pappa som prioriterar honom och som är en förebild inte en stor bluff... 

Jag måste få sinnesro och kunna leva ett gott liv trots att han är med i min vardag men är jämt så arg på honom och orolig över deras umgänge..

• Svar på tråden Hur slutar jag tjafsa med sonens pappa kring hans kokainmissbruk?
  • Anonym (hm)

Ärligt talat är det bra att du "tjafsar" om kokainmissbruk, det är ju ingen mönstermiljö för ett barn.

Svar på tråden Hur slutar jag tjafsa med sonens pappa kring hans kokainmissbruk?