• Anonym (Orolig)

Ensam vårdnad, om jag dör

Barnens pappa är Psykopat. Behandlat mig och barnen illa. Inga anmälningar finns då misshandeln varit psykisk, inte fysisk.

Jag har ensam vårdnad. Livrädd för vad som händer med barnen om jag dör... Någon som vet om det finns något man kan göra för att undvika att de i så fall hamnar hos honom...?

• Svar på tråden Ensam vårdnad, om jag dör
  • Ego Lovers

Har du varit i kontakt med soc ang fadern. Isf skriv ett testamente där du hänvisar till soc samt vem du vill ska ta hand om dina barn om du dör.

• Anonym (psykopaten)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-19 22:43:47 följande:

Barnens pappa är Psykopat. Behandlat mig och barnen illa. Inga anmälningar finns då misshandeln varit psykisk, inte fysisk.

Jag har ensam vårdnad. Livrädd för vad som händer med barnen om jag dör... Någon som vet om det finns något man kan göra för att undvika att de i så fall hamnar hos honom...?

Psykopat o psykopat, men men..

Har barnet umgänge med pappan idag?

Bara för att han är pappa så betyder det inte någon automatik att han blir vårdnadshavare för barnet om du dör.

Men du snuddar vid en viktig fråga som många mödrar inte tänker på när det driver sina egna agendor till sin spets och begär ensamvårdnad. Vad händer om?

Själv är jag också psykopat. Är också skitstövel och idiot och hatobjekt. Ibland  är jag också rövhål och svin. Kronan på verket så är man också "mullig mansgris"
    Enligt mitt EX då, o enligt mig så är bara mitt EX patetisk.

Ja dessa vuxenkänslorGlad
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (psykopaten) skrev 2015-08-20 05:59:21 följande:

Psykopat o psykopat, men men..

Har barnet umgänge med pappan idag?

Bara för att han är pappa så betyder det inte någon automatik att han blir vårdnadshavare för barnet om du dör.

Men du snuddar vid en viktig fråga som många mödrar inte tänker på när det driver sina egna agendor till sin spets och begär ensamvårdnad. Vad händer om?

Själv är jag också psykopat. Är också skitstövel och idiot och hatobjekt. Ibland  är jag också rövhål och svin. Kronan på verket så är man också "mullig mansgris"

Enligt mitt EX då, o enligt mig så är bara mitt EX patetisk.

Ja dessa vuxenkänslor

Tack för den klappen på huvudet. Efter att ha levt under år av terror och misshandel betackar jag mig för sådana kommentarer.
  • Anonym (Orolig)
    Ego Lovers skrev 2015-08-20 04:42:28 följande:

Har du varit i kontakt med soc ang fadern. Isf skriv ett testamente där du hänvisar till soc samt vem du vill ska ta hand om dina barn om du dör.

Tack för svar. Soc. har inte varit inkopplat. Har dock underlag av anteckningar och övrig dokumentation samt flera som vet om situationen. Släkt på båda sidor samt vänner.

Ska skriva testamente. Kan man få hjälp med det via familjerätten tex eller ska man anlita juridiskt ombud?
  • Anonym (Orolig)
    Tines skrev 2015-08-20 09:11:44 följande:

Man kan anmäla även om det inte är en fysisk misshandel! Så skyll inte på det....

Det var inte min fråga!
  • Anonym (Orolig)
    Tines skrev 2015-08-20 09:11:44 följande:

Man kan anmäla även om det inte är en fysisk misshandel! Så skyll inte på det....

btw. vad du verkar intelligent. Tänk att jag inte visste att man kan anmäla även psykisk misshandel Vilken tur att du upplyste mig om det! Suck....
  • Anonym (....)

Har pappan något umgänge idag/vill han ha det?

Du kan skriva ett "testamente" där du talar om hur du önskar att barnen ska omhändertas, och av vem, om du avlider. Men det är socialtjänsten som fattar besluten och ditt ev. testamente är inte juridiskt bindande, dvs barnen hamnar där soc anser att barnen får det bäst.

• Liten ekorre
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-20 09:20:26 följande:
    btw. vad du verkar intelligent. Tänk att jag inte visste att man kan anmäla även psykisk misshandel smile1.gif Vilken tur att du upplyste mig om det! Suck....
    Men du skrev ju att du inte anmält eftersom det var PSYKISK misshandel. Alltså verkar det som att du tror att det inte är olagligt/går att anmäla.
  • Långbenopluto
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-20 09:20:26 följande:
    btw. vad du verkar intelligent. Tänk att jag inte visste att man kan anmäla även psykisk misshandel Vilken tur att du upplyste mig om det! Suck....
    Ja, du skrev ju det i TS, att inga anmälningar finns pga att den var psykisk.....
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (....) skrev 2015-08-20 09:24:02 följande:

Har pappan något umgänge idag/vill han ha det?

Du kan skriva ett "testamente" där du talar om hur du önskar att barnen ska omhändertas, och av vem, om du avlider. Men det är socialtjänsten som fattar besluten och ditt ev. testamente är inte juridiskt bindande, dvs barnen hamnar där soc anser att barnen får det bäst.

Tack för svar.

Han vill inte träffa barnen, inte träffat dem många ggr trots att jag aldrig vägrat honom det. Kan däremot tänka mig att han skulle vilja "jävlas" med släkt som vet hur han är och begära vårdnad om jag skulle dö.

Förstår att Soc. bestämmer i slutändan. Vill gärna påverka det jag kan för barnens bästa...
  • Anonym (Orolig)
    Tines skrev 2015-08-20 09:26:24 följande:

Ja, du skrev ju det i TS, att inga anmälningar finns pga att den var psykisk.....

Läs på om hur en Psykopat fungerar så förstår du kanske. Och ja, han är Psykopat - inget skällsord i detta fall.
  • Anonym (Orolig)
    Liten ekorre skrev 2015-08-20 09:25:27 följande:

Men du skrev ju att du inte anmält eftersom det var PSYKISK misshandel. Alltså verkar det som att du tror att det inte är olagligt/går att anmäla.

Tack gör ditt inlägg. Läs mitt svar till Tines. Beklagar att min formulering var oklar för vissa. Återigen, det var inte min fråga.
  • Kjell2

Om du dör kommer det göras en utredning om var barnet ska bo och vem som ska ha vårdnaden. Du kan skriva ett dokument med synpunkter och önskemål men det är inte bindande.

Pappan kommer vara ett alternativ när man tittar på vem som ska ha hand om barnet. Sen spelar många faktorer in, andra nära familjemedlemar, ålder på barnet, hur situationen är när du dör, skola, boende mm.

Svar på tråden Ensam vårdnad, om jag dör