• Dupis

Förslag på bilar :)

Är ute efter en ny bil. Något märke som folk oftast inte har så mycket problem med. Den ska ha dörrar både framsätet och baksätet. Liten och bastant bil men ändå ha ett rymligt bagageutrymme. Inte en fullstor kombi. Något sportigt utseende är ett stort plus.

Har ni något tips? Vad har ni för bil själv och är ni nöjd?

• Svar på tråden Förslag på bilar :)
  • Anonym (.)

Vi gick på bilprovningens lista på bilar med minst antal fel och valde därför Toyota.
    Vi har haft corolla kombi (liten kombi), prius+, samt en yaris.
    Kombin var trevlig och liten för att vara kombi, lättkörd osv.
    Prius+ har 7 säten = bra för stor familj. Blir som en kombi när alla säten ej används.
    yarisen är en liten extrabil som är väldigt liten, lättkörd och trevlig.

Åk till en toyotahandlare och prova/titta på sortimentet!

Lycka till!

PS: har haft toyota i över 10 år, aldrig några problem eller något utöver vanlig serviceDS

• Dupis

Priusen har jag fastnat lite för utseendemässigt faktiskt. Ska åka runt och titta på bilar i verkligenheten men försöker hitta någon genom nätet som kan vara tänkbara.

• Anonym (123)
    Dupis skrev 2015-08-19 16:33:00 följande:

Priusen har jag fastnat lite för utseendemässigt faktiskt. Ska åka runt och titta på bilar i verkligenheten men försöker hitta någon genom nätet som kan vara tänkbara.

Gör det inte! Prius är en hemsk bil att köra. Helt ok när man krypkör i stan, men helt värdelös på lands -eller motorväg.

Det är rätt svårt när du vill att den ska 4 dörrar och rymligt bagageutrymme, men inte vara en fullstor kombi.

BMW 1-serie eller Volvo V60 kanske?
  • schumi11

Jag kör en bmw 3 serie och en 5 serie, bästa bilarna både med komfort och ytrymme om man då bortser från Merceders Eklass samt V70 så klart. de är lite större än 5serien. 3 serien har jag haft lite problem med vattenpump, fjädrar etc men sen är bilen 8 år också. Vill dock ha billiga reparationer så rekommenderar jag INTE dessa bilar. Underbara att köra men dyra att underhålla.

• amalie79

Vi köpte en Kia Ceed för 1 1/2 år sedan och är jättenöjda. Diesel, skattebefriad i 5 år, bränslesnål och snygg:)

Finns ju även Sports wagon, kombin.

Har alltid kört vw innan men är riktigt överraskad över att jag är så nöjd med kian!

Svar på tråden Förslag på bilar :)