• Anonym (spruträdd)

Hur länge fick ni ta sprutor vid IVF?

Jag bara undrar eftersom vi har gjort en IVF och ska snart påbörja IVF nr 2. Jag hade bra hormonnivåer och slapp särskilt höga hormondoser. Jag fick ta sprutor i 8 dagar innan äggplocket, och jag har förstått att jag har haft tur att ha bra egna hormoner som gjorde att jag slapp höga doser och många dagar. Kliniken säger att vi inte behöver göra nya tester eller justera några hormoner från förra gången, utan man kan påbörja behandlingen med samma utgångspunkt som sist. Och jag hoppas då förstås att slippa så många dagar med sprutor, så jag är bara nyfiken på hur många dagar ni har behövt ta sprutor?

• Svar på tråden Hur länge fick ni ta sprutor vid IVF?
  • Anonym (14 st.)

Mellan 10 och 14  eller var det 15 dagar. 8 är väldigt lite så blir det så igen kan du vara tacksam! Glad  Jag har påbörjat 14.e behandlingen och ska ta sprutor i flera månader om jag blir gravid-man vänjer sig.

• Anonym (spruträdd)

Ja jag hoppas verkligen att det blir så kort igen! Har hört vissa om har PCO och så som får ta sprutor i typ en månad eller så.

Finns det nån mer som kan berätta hur länge ni fick ta sprutor?

• Anonym (14 st.)

Man tar aldrig äggblåsestimulerande sprutor mer än max 15 dagar. Längre än så blir kvaliteten på äggen inte bra. De man kan få ta länge är blodförtunnande och progesteron, men de är överkurs vid vanlig IVF.

• MaryEllen

Jag tog sprutor i nio dagar. Körde korta protokollet. Jag hade också ganska låg dos men behandlingen fungerade bra ändå. Tror vi fick ut 18 ägg varav 16 blev befruktade. Tyvärr överlevde bara tre till dag fem då återföringen gjordes, så där kom man minsann ner på jorden om hur kassa odds det verkligen är. Men ett till mig och två i frysen. På kliniken var de lite oroliga att dosen varit för hög för att det blev så många ägg, men jag mådde hyfsat ok under hela behandlingen. (Eller så hade jag ställt in mig på att det skulle vara helt överjävligt och allt som inte var det var en positiv överraskning.)

Svar på tråden Hur länge fick ni ta sprutor vid IVF?