• Pyssilullan

Turkiet!! Sunwing East beach side / blue village Seven sea side side - ge oss alla tips!!

Vi tänkte åka utomlands för första gången i vår!

Väljer mellan dessa två hotell!

Har ni varit dit? Bra / dåligt?

Vi reser två vuxna och tre barn - 1 år, 8 år och 11 år

Vad rekommenderar ni?

Eftersom vi ALDRIG åkt tidigare så vill jag ha tips! Vad rekommenderar ni? Vad ska man tänka på?

Förbereda? Hjälp oss gärna för en smidigare bokning / resa!

• Svar på tråden Turkiet!! Sunwing East beach side / blue village Seven sea side side - ge oss alla tips!!
  • Sockervaddspinnen

Jag hade kikat på ett annat land. Iaf som läget ser ut nu.

• Sockervaddspinnen
    Pyssilullan skrev 2015-08-18 21:53:04 följande:

Varför ?

Ja, som sagt så är det väldigt oroligt där nu. En del flygbolag har cancellerat sina stopp i Turkiet till och med.
    Sedan är det ju till Turkiet man flyr undan IS. De är ju precis vid gränserna och strider.
  • Sockervaddspinnen

Turkiet var ett populärt resmål under en ytterst kort period.
    Numera är det väl det sista land "i Europa" som man skulle välja att åka till.
    Varför måste ni prompt dit? Det finns en anledning till att resorna är billigare. Hotellen likaså.

• Pyssilullan

Billigt? Vi betalar 38000 kr om vi åker side rekommenderade ticket när vi bad om tips

• talulah gosh

Jag, min man och vår 2,5 åring var på Sunwing Side East Beach i början av september, och det var helt grymt. Hotellet var riktigt fint. Fräscht, snyggt och superbra personal. Mycket bra mat (och vi är kräsna ) också!

Som sagt, nu har det tydligen börjat hända saker i Alanya också, så jag vet inte om vi skulle bokat resa nu...

Svar på tråden Turkiet!! Sunwing East beach side / blue village Seven sea side side - ge oss alla tips!!