• Lizasofia

Stickningar och känselbortfall

Hej.

Jag är gravid i vecka 32+1 och har senaste veckorna börjat uppleva en stickande känsla i huden under vänster revben. Om jag ligger på vänster sida på natten får jag ont där och måste vända mig. Idag upptäckte jag dessutom att jag tappat känsel i huden precis under revbenen så när jag kliar där känns det liksom inte....

Någon som har en aning vad det kan vara eller upplevt samma sak? Bör man vara orolig? Känns märkligt....

• Svar på tråden Stickningar och känselbortfall
  • Embla twopointoh

Eftersom gravida kvinnor samlar på sig vätska och svullnar, kan svullnaden påverka nerverna. Det kanske är något sådant som gör att du fått stickningar och tappat känsel? Det försvinner när bebisen är ute.

Jag är nu gravid i vecka 29 och har stora problem med restless legs, karpaltunnelsyndrom och jag känner även av en "gammal" nervpåverkan i ena axeln (från förra snittet för ett år sedan), trots att jag inte svullnat synligt eller ens gått upp speciellt mycket i vikt. Min BM sade till mig att svullnaden kan vara "inåt" och att det inte behöver märkas utanpå.

Svar på tråden Stickningar och känselbortfall