• Flicka93

    Glad men fundersam

    Nu skulle jag vilja ha er hjälp! Vi har försökt skaffa barn i 1år och jag har haft väldigt oregelbunden mens. Mellan de två senast hade jag 7 veckor. Sen senaste mens har det nu gått 10 veckor på torsdag så jag valde därför att göra ett graviditetstest idag och fick mitt första plus! Testade med sticka från billiga tester först och tog sen även ett Clearblue testa tidigt som båda visade att jag var gravid. Jag hoppas verkligen att detta stämmer för är så sjukt glad!! Men då kommer min lilla fråga, har ju absolut ingen aning om i vilken vecka jag borde vara eftersom jag haft så oregelbunden mens. Funderar på om jag ska köpa ett clearblue med veckoindikator, är det någon som vet hur pålitliga de är vad gäller vecka?
    Därför jag skulle vilja veta är för att jag har ett jobb där vi egentligen bör tala om direkt när vi vet att vi är gravida men jag skulle helst vilja göra ett tidigt ultraljud först :/

  • Svar på tråden Glad men fundersam
  • Minza83

    Testet visar bara till 3+. Sen ingen högre vecka så att säga :)
    Bästa är om du ringer mvc och säger som det är ang ditt jobb också så kan de nog hjälpa dig med ett ul/vul :)

Svar på tråden Glad men fundersam