• telly

Hålla igång amningen för 8 månaders?

Jag har en bebis som kommit igång fint med maten, och äter frukost, lunch, mellanmål och middag plus kvällsvälling. Jag vill bibehålla amningen åtminstone tills 12 mån. Hur gör jag? Kan jag hålla igång mjölkproduktionen enbart med morgon/kvälls/natt-amning (3-4 ggr per dygn) eller bör jag försöka få in en amning på dagen också? Bebisen verkar klara sig fint på mat men ammar också så fort jag erbjuder bröstet så det verkar vara upp till mig?!

• Svar på tråden Hålla igång amningen för 8 månaders?
  • Trippelmamma76

Det går fint att bara amma morgon och kväll tex. Du kan även amma lite efter måltiderna som dryck, eller som mysstund!

• telly
    Trippelmamma76 skrev 2015-08-17 09:20:47 följande:

Det går fint att bara amma morgon och kväll tex. Du kan även amma lite efter måltiderna som dryck, eller som mysstund!

Kan jag göra olika från dag till dag? Tex om vi är hemma så ammar iaf ofta men är vi ute så blir det mer mat? Eller tvärtom beroende på vad vi gör.
  • Trippelmamma76

Visst. Hon äter ju annan mat så hon klarar sig vad det verkar. Sedan beror det lite på din produktion. Har du mycket kanske du behöver amma för att inte få ont eller mjölkstockning. Känner du att det börjar sina mer än du vill, så börja amma lite oftare en period. Jättebra om du vill delamma till ca ett år för det mår hon bara gott av ifall ni trivs med det!

Svar på tråden Hålla igång amningen för 8 månaders?