• Wishfulthinking

Få tillbaka gnistan?

Hej!

Jag är en tjej på 25 år som har varit tillsammans med min sambo i lite mer än 4 år. Vi har bott ihop i snart 4 år, flyttade ihop efter att ha varit tillsammans i drygt ett halvår. Min sambo är den enda man jag har haft sex med och jag har aldrig känt något behov av att utforska andra möjligheter, förrän nu.

Jag har precis börjat komma ur något av en depression, och under denna depression har jag inte haft någon lust att ha sex med vare sig min sambo, eller någon annan. Inte ens mig själv. Dock har jag dämpat min ångest med en hel del alkohol om kvällarna och då har jag blivit kåt, inte specifikt på min sambo utan mer i allmänhet. Så vi har haft en del sex under den senaste tiden.

Nu är det så att jag har insett att alkoholen påverkar mig negativt, så jag dricker helst inte alls nu. Detta innebär också att jag aldrig någonsin har lust att ha sex med min sambo. Jag tänker mer och mer på att det vore spännande att ha sex med någon annan, men samtidigt skulle jag aldrig ta det steget till otrohet. 

Jag älskar min sambo över allt annat, och vi har pratat om att skaffa barn inom en snar framtid, men jag vet inte hur det skulle gå till när jag inte ens vill ha sex med honom. 

Hur ska jag göra för att få tillbaka gnistan? Jag märker själv att jag kan känna mig kåt på honom om vi har varit hemifrån båda två en kväll, antingen ihop eller på varsitt håll. Ungefär som att jag vill ha sex med honom när det absolut inte går. Jag har funderat på om det bästa vore att göra slut, men jag vill inte det.Jag vill tillbringa resten av mitt liv med honom, men samtidigt känner jag att sex är en så stor del av ett förhållande och jag vill inte sluta med det. 

Tilläggas kan att min sambo har lagt på sig en del vikt det senaste året, vilket jag finner ganska så avtändande. Men när vi väl har sex är det inget jag tänker på. Men samtidigt så blir jag ju aldrig tänd på honom så att vi faktiskt kan ha sex. Det är alltid han som tar initiativet och oftare och oftare avvisar jag honom för att jag verkligen inte har lust. 

Är det någon som har tips på hur jag ska kunna få lusten tillbaka, just gällande min sambo? Jag vill ju så gärna, men lusten för honom är som bortblåst. 

Tacksam för snabba svar!
  • Svar på tråden Få tillbaka gnistan?
  • Armageddon

Om en kille skriver att han inte tänder på din tjej för att hon gått upp i vikt brukar han bli rätt utskälld härinne, men jag förstår att det kan påverka.

Bra att du slutat med att ta till alkohol för att bli kåt, det hade kunnat sluta illa.

Det verkar som ni glidet in mer i en kompisrelation, dvs de sexuella känslorna (åtminstone från din sida) är slut, även om det finns andra känslor kvar.

Tror ärligt inte du kommer att hitta dom känslorna igen,men prova parterapi, då får ni hjälp av ett proffs.

Och skaffa för allt i världen inga barn förren detta är löst, eller att ni kommer fram till att dela på er.

• Anonym (Talande man)

Hur kan man vilja något man inte har lust till? 

• Armageddon

Vilja och sexuell lust är inte samma sak.

hon vill att det ska funka, att hon blir upphetsad av sin kille som förr, men det blir inte så av någon anledning.

• Anonym (Depp)

Vore nog bra att försöka ta reda på roten till depressionen först, o kanske behandlas för det.

Svar på tråden Få tillbaka gnistan?