• Anonym (Bonusmamma och biomamma)

Mamman missköter barnen ????

Jag har 4 egna barn och 2 bonusbarn

Min mans exfru är som ett stort barn vad gäller mina bonusar, hon använder dom som "bollplank" att diskutera ALLT med: sitt förhållande, ekonomi, jobb m.m

Barnen är 9 och 10 år och inte alls mogna för att ta emot all vuxeninfo hon stoppar i dom.

Nu i sommar har den äldsta mått dåligt och vill bara vara hos mamma, det försöker hon få till att det beror på mig för att jag är för sträng, men har nu visat sig att inte vågar lämna mamma då hennes sambo är elak mot henne och bonusen måste va hemma om mamma blir ledsen

Nu kom han hit över helgen och har gått upp 8 kg!!!! Han har alltid varit lite rund men nu kan han inte ha några byxor alls och det beror på att mamma är "snäll" och de får godis o chips varje dag

När jag nu pratat med bonusen om han vad han gjort över sommaren hos mamma så kommer det fram att mamma har jobbat, han har varit barnvakt åt hennes 3åring för dagis har haft sommarstängt! Och då har mamman jobbat 7-15 eller 13-21!! Som belöning då får han pizza o godis.

Ytterligare en sak är att när bonusarna kommer hit har de samma kläder och underkläder som jag skickar dom i veckan innan, flottiga i håret, långa o skitiga naglar och vardera barn har haft hittills 6-10 hål i tänderna

Jag blir galen snart för jag får henne inte att lyssna när jag pratar med henne om det

• Svar på tråden Mamman missköter barnen ????

Ja och min fråga är såklart vad jag ska ta mig till? ????

• Lilje

Din man får ju hantera det, det är hans barn. Du skall inte lägga dig i.

• Anonym (747474)

prata med pappan, prata med mamman att saker behövs ändras annars slänger du in en orosanmälan, ultimatum fixar de mesta. Skit bra!

Han har också försökt prata med henne men till ingen nytta, han vill att barnen ska bo här jämt men då blir det mest mitt ansvar eftersom han jobbar mycket

• Anonym (moi)
    Lilje skrev 2015-08-16 15:43:46 följande:

Lilje skrev 2015-08-16 15:43:46 följande:

Hur kan man resonera så när man är en familj?
  • Anonym (W)

Du och din man får acceptera att det inte hjälper att prata med mamman. Vissa människor kan man inte bara prata med. 

Sitt ner med barnen och fråga dem exakt vad mammans nya sambo gör. På vilket sätt är han elak? Slår han mamman? Slår han barnen? Hotar han dem? 

Räkna med att barnen kommer vara lojala, och att ni kommer behöva lirka ur dem information. 

• Anonym (747474)
    Anonym (Bonusmamma och biomamma) skrev 2015-08-16 15:45:36 följande:

Han har också försökt prata med henne men till ingen nytta, han vill att barnen ska bo här jämt men då blir det mest mitt ansvar eftersom han jobbar mycket

ja men dåså, har du inte märkt någon skillnad och känner dig orolig för barnen, klart du ska slänga in en orosanmälan
  • Anonym (747474)
    Anonym (Bonusmamma och biomamma) skrev 2015-08-16 15:45:36 följande:

ja men dåså, har du inte märkt någon skillnad och känner dig orolig för barnen, klart du ska slänga in en orosanmälan
Svar på tråden Mamman missköter barnen ????