Löfvens sommartal 2015
Tänkte att vi kunde ha en liten tråd där vi diskuterar Stefan Löfvens sommartal.
Talet börjar strax: www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-haller-sommartal
Det kanske kommer lite intressanta och oväntade nyheter
Tänkte att vi kunde ha en liten tråd där vi diskuterar Stefan Löfvens sommartal.
Talet börjar strax: www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-haller-sommartal
Det kanske kommer lite intressanta och oväntade nyheter
Det märks att svetsaren är desperat. Jag sitter faktiskt och skrattar när jag lyssnar på honom. Han är ju helt tokig.
Jag har alltid röstat rött, men känner att jag börjar vackla.
Var har Löfven hållit hus i sommar? Har vi ens ens stadsminister? Jag har inte sett eller hört honom på flera månader.
Det märks att svetsaren är desperat. Jag sitter faktiskt och skrattar när jag lyssnar på honom. Han är ju helt tokig.
Några punkter från talet:
Åtgärder mot tiggeri: Se till att lagen upprätthålls och tolerera inte bosättningar vare sig på privat eller allmän mark. Lösningen är att tiggarna ska komma in i trygghetssystem, utbildning och arbete i sina hemländer. Sossarna har alltid stått för att allmosor inte är lösningen för fattiga.
Exempel på hot och hat som inte ska accepteras: Att en vänsterextremist hotar någon för att HEN har högeråsikter. Jodå, han betonade hen riktigt ordentligt.
Jag måste säga att det var svetsarens starkaste tal han har gjort. Men har talade inte om elefanten i rummet. Sen stod han och skrek och viftade med armarna som en galning.
Det kommer vittnesuppgifter om att det var väldigt få med människor i publiken. Några hundra bara. Konstigt att en statsminister inte drar mer publik mitt stan när det är så bra väder och allt. Men det är väl ett facit på att han gör ett kasst jobb som statsminister. Däremot fanns det många tiggare som gick runt i publiken och försökte tigga ihop pengar från dom äldre.
Det kommer vittnesuppgifter om att det var väldigt få med människor i publiken. Några hundra bara. Konstigt att en statsminister inte drar mer publik mitt stan när det är så bra väder och allt. Men det är väl ett facit på att han gör ett kasst jobb som statsminister. Däremot fanns det många tiggare som gick runt i publiken och försökte tigga ihop pengar från dom äldre.