Voodoodoll skrev 2015-08-16 10:29:07 följande:
Jag bor ca 1 timme och 15 min från BB. Det funkade fint. Endel gör det inte det för, men det är väldigt ovanligt att man som förstföderska föder såpass snabbt att man inte hinner i från första tecknet.
Sommar15 skrev 2015-08-16 11:02:54 följande:
Jag är på bf+2 idag och var för några veckor sen på semester på andra sidan landet (kanske 8-9 timmar från "mitt" BB). Kollade för säkerhets skull upp var närmaste BB låg där vi befann oss om något skulle hända, men det är ju väldigt ovanligt att man som förstföderska föder såpass tidigt (om du inte haft några indikationer på det). Jag skulle absolut åka! Skulle åka en så kort bit även idag, en dryg timmes restid är ju ingenting :)
Dixie skrev 2015-08-16 11:06:46 följande:
Jag hade åkt!
det är en månad innan bf och OM något skulle sätta igång är det ju inte jättelångt att åka - finns ju de som har så långt till BB från sitt hem!
Tack för svaren :) det blir nog att jag åker, ska åka med en kompis som fick barn för ett år sen så skulle det ske något "misstänksamt" har jag ju henne att fråga.
Men jag är en sån där "tänk om"-person så man är ju alltid lite orolig att det värsta ska hända, hehe.