Har du ngn gång haft problem med arbetsgivaren?
Hej!
Har ni ngn gång haft Problem med arbetsgivaren? Att den t.ex. inte överhåller vissa regler och avtal? Att han orsaker problem med kunder som är missnöjda ... att han inte vill betala osv.?
Hej!
Har ni ngn gång haft Problem med arbetsgivaren? Att den t.ex. inte överhåller vissa regler och avtal? Att han orsaker problem med kunder som är missnöjda ... att han inte vill betala osv.?
Varför är arbetsgivaren nödvändigtvis en han?
Varför är arbetsgivaren nödvändigtvis en han?
Jag har haft och har problem med arbetsgivaren. Han vill inte ge mig passerkort som jag behöver när jag jobbar, han gör inget åt att kollegor varit otrevliga och kränkt mig. Men snart slipper jag denna arbetsgivare för min tidsbegränsade anställning tar slut.
@ Abbe83
Ibland vill kanske arbetsgivaren till och med att kollegor är otrevliga mot vissa, t.ex. om den vill bli av med en medarbetare och väntar på att den uppsäger sig själv.
Jag har haft problem med min nuvarande österrikiska arbetsgivare då jag har uppsagt mig från jobbet eller bättre sagt deltidsjobbet. Han vill inte betala ut semesterersättningen trots att jag har rätt till det. Har pratat med facket idag.
Jag har haft en arbetsgivare som ville sluta betala in pensionsförmåner för de anställda utan att berätta det för dem. Den förhandlade jag mig först loss från och outade sen hela spektaklet.
Jag har haft en chef som lämnade fru och barn och blev ihop med en mycket yngre tjej i vår grupp samt gav den personen helt orimliga förmåner i en situation när vi konkurrerade om resurser. Då slutade jag också.
Men detta var mina första jobb, som mer erfaren ska man förhoppningsvis slippa sådana nitar.
Idag är jag facklig och bevakar andras intressen men det gäller vanligen betydligt mindre saker.
Hmm, okej, låter mindre bra.
Hos mig verkar problemet nu lösa sig. Företaget vill nu betala ut semesterersättningen efter att jag hotade med facket.
Men, men .... undrar varför de tjatade i början trots att reglerna är tydliga ....