• Anonym (Zombien)

Antabus biverkningar

Har nyss börjat med antabus. Tagit det förr och det har varit samma sak då.

Jag blir så sjukligt trött!!! Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.

Somnar på buss och tåg till och från jobbet och helger kommer jag knappt ur sängen.

Någon som har något gott råd på hur jag ska få tillbaka åtminstone liiiiite energi.

Är ju världens tråkigaste människa nu. Orkar inget, bara låg och trött hela tiden.

Solen skiner, jag behöver tvätta och städa....men ligger här som en levande död.

• Svar på tråden Antabus biverkningar
  • Anonym (hej)

hej
    jag tar 200 mg tre gånger i veckan
    vilken dos tar du?

kanske tar för hög?

kan du dricka på antabus?

• Anonym (Zombien)
    Anonym (hej) skrev 2015-08-15 15:58:14 följande:

hej

jag tar 200 mg tre gånger i veckan

vilken dos tar du?

kanske tar för hög?

kan du dricka på antabus?

Hej, jag tar samma dos som du. 3 ggr/veckan. Sägs vara låg dos, stämmer det?

Varken vill eller vågar dricka på antabus. Kan du det?

Har du några biverkningar? Har du hållit på länge? Hur länge tänkte du fortsätta?
  • Anonym (trött)

Antabus ger sig på levern, vilket betyder att man blir trött.

• Anonym (Zombien)
    Anonym (trött) skrev 2015-08-15 20:53:13 följande:

Antabus ger sig på levern, vilket betyder att man blir trött.

Ja, jag vet att antabus t.o.m är skadligare för levern än vad alkohol är.

Men såååååå trött borde man inte bli?! Jag kan varken sköta jobb, familj eller hemmet. Vill bara sova hela tiden.

Läkaren pratade om att de flesta tar högre dos och oftare, skulle jag göra det så skulle jag nog bli medvetslös
  • Anonym (hej)

Kan och kan ingem hit att dricka på antabus blir inte så trött på 200 mg men på 400 mg magproblem också

Måste du ta antabus? Pratat med läkaren?

• Anonym (hej)

Det är något jag vill ta antabus

• Anonym (Zombien)
    Anonym (hej) skrev 2015-08-16 07:53:18 följande:

Kan och kan ingem hit att dricka på antabus blir inte så trött på 200 mg men på 400 mg magproblem också

Måste du ta antabus? Pratat med läkaren?

Ja jag måste det tyvärr. Om jag vill behålla min familj vill säga - och det vill jag.

Drack inte ofta men rejält när jag väl drack. Obehagligt för omgivningen och farligt för mig själv.

Önskar så att det fanns något annat, någon annan "medicin".
  • Anonym (Det finns annat)
    Anonym (Zombien) skrev 2015-08-16 11:11:36 följande:
    Ja jag måste det tyvärr. Om jag vill behålla min familj vill säga - och det vill jag.

Drack inte ofta men rejält när jag väl drack. Obehagligt för omgivningen och farligt för mig själv.

Önskar så att det fanns något annat, någon annan "medicin".
    Jag hade det som du, drack inte heller ofta men när jag väl gjorde det så drack jag tills jag rent ut sagt stupade, det fanns inget stopp, trodde jag kunde dämpa min ångest efter en väldigt otrevlig separation, provade även Antabus, men pratade med min läkare om andra alternativ, och vi kom fram till att prova Naltrexone, vilket har funkat bra för mig
Svar på tråden Antabus biverkningar