Biomammans privatliv?
JAg är gift med en man som har en dotter på 12 år. När jag och min man började träffas så var dotter en stor del, det var hon som tyckte att vi skulle flytta ihop och jag tycker att jag alltid behandlat henne med respekt och förståelse. Innan jag sa ja till att flytta ihop så ville jag träffa hennes mamma bara för att hon skulle få ett ansikte på mig som skulle komma att bo med hennes barn. Under det mötet så kände jag verkligen att det här är en vettig människa som går att prata med. Jag har alltid tyckt att vi skulle behöva ha en bra och välfungerande relation pga barnet de faktiskt skapat ihop. Tyvärr hade jag väldigt fel i min första bedömning av mamman. Hon har sen jag och min man gifte oss varit en konstant plåga, ringt och beskyllt min man för att vara en dålig pappa, skickat sms om att hon är ledsen och gråter (hon har precis gjort slut med sin nya man som enligt mamman psykiskt misshandlat henne) mm och att vi måste hjälpa och stötta henne. Det fungerade ett tag men när det tillslut blev allt vi fick höra.. Åhh det är så synd om mig, du kan inte göra så, du kan inte tänka så? Vi får aldrig höra något bra alls. Det är verkligen de ena negativa efter det andra. Mitt i allt det här så blev jag inlagd på sjukhus en vecka, när jag väl fick komma hem från sjukhuset så fick jag äta starka smärtstillande och var sjukskriven och helt borta i huvudet. Hon har under denna tid fortsatt att slänga all sin negativitet på oss så vårat förhållande börjat att knaka i fogarna. Vi har såklart helatiden sagt att om det gäller barnet så kommer vi alltid att finnas där och det är vi väldigt intresserad av. Efter allt detta så fick vi nog, vi måste prioritera vårt förhållande, oss själva och såklart dotter. Min fråga är.. HAr vi verkligen skyldighet att ställa upp för mamman emotionellt? Vi vill gärna ställa upp för barnet men kan inte prioritera att ställa upp för mamman och hennes andra barn just nu. Måste vi de?