• violatricolor

Isbjörn vinteroverall och vinterset

Min dotter är 100 cm lång och väger 17,5 kg nu. Hon är 3,5 år. Vilken storlek skulle ni ta i vinteroverall från Isbjörn? 98/104 eller 110/116?

Tycker det är så svårt när det är dubbelstorlekar på såna saker. Lutar åt 98/104 för 110/116 låter enormt stort men i t ex PoP och Molo är ytterkläder i 98 för litet (104 lagom än så länge).

• Svar på tråden Isbjörn vinteroverall och vinterset
  • Långbenopluto

Du ska köpa 110/116 såklart, det ska rymmas underställ och barnet växer ju!

Isbjörn är det absolut bästa Jag köper alltid det till mina barn.

• violatricolor

Nej men tack Gud! Nu är de tillbaka i enkelstorlekar igen! Så frågan är 104 eller 110? Min erfarenhet fr tidigare vintrar är att hon byter strl någon gång i jan-feb. Hon har en 104 fr Molo som hon hade förra vintern och som bör passa i början av vintern. Vill dock helst att båda overallerna ska funka hela vintern - att byta med.

• phillipha

98/104 skulle jag säga

Min son är nu 4,5 år,väger 16 kg och är 104cm lång. I vintras kunde han fortfarande ha sin isbjörn i stl 92. Dom är stora i storlekarna.

• violatricolor

Kollade för några veckor sedan och då var det dubbelstorlekar men nya kollektionen verkar vara enkelstorlekar Då blir det 110 va? Eller tror du den är enorm?

• phillipha

Ja jag upplever dom som stora fast ändå helt okej att använda med marginal. Vi köpte vår 92a till sonen när han var 20 månade. Då var den stor men fullt användbar nu sista vintern var den precis. Grym overall! Hade jag varit du hade jag åkt till en butik och privat. Den som nu är lite stor kommer vara lagom länge!

• gbgumman

Den mindre hade jag tagit. De är stora i storleken. Dessutom har de en funktion (åtminstone vissa modeller). Där man kan förlänga armar och ben några cm genom att sprätta upp en speciell söm.

• violatricolor
    phillipha skrev 2015-08-13 22:35:19 följande:

Ja jag upplever dom som stora fast ändå helt okej att använda med marginal. Vi köpte vår 92a till sonen när han var 20 månade. Då var den stor men fullt användbar nu sista vintern var den precis. Grym overall! Hade jag varit du hade jag åkt till en butik och privat. Den som nu är lite stor kommer vara lagom länge!

Finns tyvärr ingen återförsäljare i närheten...
  • Jondna

Nu har de halva priset på vinteroveraller på Campadre. Jag köpte en till sonen till nästa vinter, sen tänker jag sälja den på Tradera och få tillbaka mina pengar!!!!!
    Gick via Refunder och fick pengar tillbaka på köpet.

• AnnaTGBG

Tack för tipset angående overallen från Campadre, blide ett köp.

Gick via dina länkar till Campadre och Refunder. Jag fick 50kr av Refunder och 8 procents rabatt på overallen. Fick jag även något via din Campadre länk?

Svar på tråden Isbjörn vinteroverall och vinterset