• Pollee

Vad påverkar din lust?

Det här med lusten är ju ett ständigt aktuellt ämne här på fl. Tänkte att vi tillsammans kunde försöka utröna vad som egentligen påverkar vår sexlust, rent allmänt och till våra partners. Både positivt och negativt.

Min lust går upp och ner. Vid ÄL kan jag ha en enorm lust för att i andra perioder inte känna något alls. Ett tag tränade jag ofta och hårt och var vid den tidpunkten ofta väldigt kåt. Har fått för mig att det hade ett samband.

I de perioder jag har liten/ingen lust tycker jag fortfarande att min partner är attraktiv, men det händer liksom inget. Inget pirr alls, vilket jag (och han) tycker är konstigt och tråkigt. Obegripligt för oss båda. Har inget av dom klassiska samboproblemen att skylla på.

Vad har ni andra för tankar om vad som påverkar er lust?

• Svar på tråden Vad påverkar din lust?
  • Anonym (Seg_deg)

Lite snusk på teve och man är igång.

• Anonym (Linn)

Hur mycket sambon hjälpt till/lämpat över på mig hemma är i princip det enda som påverkar positivt/negativt.

• Cecese

Det enda som drar ner min sexlust är dåligt sex. Bra sex bara ökar den och jag får inte nog. 

• Hamburgartjuven

Passivitet är oerhört avtändande.

Ägglossning är ju fantastiskt.

Hård styrketräning ger även mig en mer djurisk lust.

• Anonym (Gaby)

Hormoner påverkar nog mest, blir superkåt vid ÄL, men också hur stressigt det är i vardagen. Om jag kommer hem från en stressig jobbdag och genast måste städa, tvätta, betala räkningar och sånt trist känner jag mig bara sur och okåt.

• Anonym (:))

Hur killen får mig att känna mig... Känner jag att han tänder på mig vill jag ha sex varje dag. Spanar han in andra eller kollar på porr, tappar jag helt lusten...

Svar på tråden Vad påverkar din lust?