hur tidigt är för tidigt?
Skulle va intressant att höra vad andra tycker. Hur tidigt är för tidigt att lämna bort sin nyfödde hos barnvakt/mormor/farmor osv. Om ni själva skulle gå på fest eller t.om ha fest hemma av nån anledning?
Skulle va intressant att höra vad andra tycker. Hur tidigt är för tidigt att lämna bort sin nyfödde hos barnvakt/mormor/farmor osv. Om ni själva skulle gå på fest eller t.om ha fest hemma av nån anledning?
Svårt att säga, själv lämnade jag bort sonen första gången när han var 13 månader första gången, men det kändes för tidigt ändå.
Beror på hur väl de känner varandra. Första gången vi lämnade några timmar var runt året. Första övernattningen vid 2,5. Det kändes rätt för oss och gick toppen :)
Lämnade över natten första gången vid 16 månader. Kändes lagom för oss. Har vänner som lämnat en knappt 2 månaders för att gå på fest så alla är vi olika.
Mormor o morfar var barnvakt någon timme när sonen var 18 månader. Sovit borta endast när lillasyster kom. Då var sonen 25 månader.
Barnvakt över natten tycker jag att barnet ska vara över ett år. Det har alla mina varit (minsta har ej sovit borta än han är femton månader) någon timme är väl ok tidigare
Det viktigaste är att göra det som känns bra för en själv o barnet. Jag har lämnat 1.5 timme hos farmor för frisörbesök. Också varit iväg 4 timmar för middag men då va barnets pappa hemma men blev passad av sin faster, kanske knappt räknas... Min lilla är drygt 4 månader.
Hade personligen inte velat lämna för att gå på fest. Jag har själv valt familjelivet. Skulle ändå inte kunna slappna av utan tänka på lillan hela tiden...
När hon är runt 1 år kanske det är festdags för oss föräldrar;) När det känns rätt helt enkelt. Vet dom som lämnat bort en 2 månaders över helgen, det kändes rätt för dom. Finns inget rätt eller fel om du frågar mig!
Lillebror var endast ca 7 månader när han lämnadeds ÖVER NATTEN med mormor. Då var storebror oxå där :) Vi åkte på spa, det var trevligt och gick superbra!
Vi hade barnvakt första gången när sonen var drygt 1,5 år. Då var han hos min syster med familj en kväll när vi var på fest. Det var lagom för oss, och det gick jättebra.