• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken mataffär är bäst?
  • isabelless

Jag tycker Ica (Kvantum i mitt fall) oftast har bäst extraerbjudanden. Men skulle man gå efter ordinariepriserna så verkar Willys ligga snäppet under och har iallafall i min stad jättestort utbud. Svårt att säga. De får dela 1a plats för mig

• Alexi

Hur långt är ett snöre?

Det går ju inte att säga. Vad är viktigast för dig? Utbud, priser, service, fräschhet, utbud ekologiskt, charkdisk, osv.

• Frontline

Ja du alla har ju inte det utbudet av mataffärer i dess närhet, här har vi Ica, Hemköp och Coop och vi handlar på alla 3 beroende på vad dom har att erbjuda för veckan.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Utflykt i verkligheten
    Alexi skrev 2015-08-11 10:53:38 följande:

Hur långt är ett snöre?

Det går ju inte att säga. Vad är viktigast för dig? Utbud, priser, service, fräschhet, utbud ekologiskt, charkdisk, osv.

Det är ju det som är frågan. Vilken butik anser DU vara bäst utifrån dina krav och önskemål? Det är den butiken som du röstar på.
  • Duckan

Vi handlar mest på Ica (Supermarket och Nära) och föredrar det. Hade vi en Hemköp nära hade vi handlat där också.
    De dagar vi är hänvisade till Coop är dåliga dagar. Gillar inte alls den affären.

• Voluptuous Shalimar

Willys om jag handlar som jag gör i 99% av fallen, dvs har en lista över vad som behövs och plockar i vagnen utifrån detta. Billigt, har "allt" i lager och översiktligt placerat. 

Älskar även Lidl, där blir jag mer inspirerad att laga annat än jag brukar laga. 

Ska jag nöjeshandla mat så är det ju självklart roligast att gå till en saluhall eller till ett jättestort COOP där jag kan botanisera i delikatessdiskar och bland lite lyxigare artiklar. 

Röstade Willys.

• Alexi
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-08-11 11:52:38 följande:
    Det är ju det som är frågan. Vilken butik anser DU vara bäst utifrån dina krav och önskemål? Det är den butiken som du röstar på.
    Jag såg inte att det var en omröstning från mobilen. Då var frågan lite mer begriplig.

Det är ju et antal av de där som jag antar är väldigt lokala? Nordby supermarket? Maximat? Aldrig hört talas om.

Jag röstade på Ica, väljer alltid ica om jag kan. Både ica supermarket, kvantum och maxi.
  • Nox Viator

Willys. Från början var Willys sådär men dom har tagit till sig av alla klagomål genom åren och blivit en riktigt bra affär. Hnadlar mycket där.

Those who fear the darkness have never seen what the light can do.
  • Velmaja

Röstade på Willys men gillar även Coop och Ica maxi :)

• Abbe83

Jag röstade på ICA, handlar mest på ICA och City Gross. Nu när jag sommarjobbar som städare på Willys så har det blivit så att jag handlat där ibland efter jobbet. 

• Aniiee

Jag röstar på "annat", eftersom saluhallar alltid är bäst.

Though we think we witness, we're part of the scene.
  • Utflykt i verkligheten
    Alexi skrev 2015-08-11 12:24:11 följande:
    Jag såg inte att det var en omröstning från mobilen. Då var frågan lite mer begriplig.

Det är ju et antal av de där som jag antar är väldigt lokala? Nordby supermarket? Maximat? Aldrig hört talas om.

Jag röstade på Ica, väljer alltid ica om jag kan. Både ica supermarket, kvantum och maxi.
  • HerrFantasi

Lidl alla gånger.

Frukt & grönt är mycket fräschare där än hos alla andra kedjor pga hög omsättning. Att vissa saker tar slut emellanåt på kvällar och på söndagar gör mig inget, det är bara bra. Många spännande och ibland lyxiga produkter från olika länder som inte finns i andra butikskedjor. Periodiskt återkommande varugrupper och ständigt skiftande sortiment är en bra idé. Lagom bra kvalitet rakt av, finns inga varor som ens är i närheten av eldoradonivå, ICA basic, Xtra etc. Gott om utrymme i butiken, aldrig trångt. Lagom stort sortiment gör det lätt att hitta. Mindre stress, går snabbare att handla, inte för stor butiksyta. Snabba kassor, växer kön tillkallas mer personal på stört. Tyst, ingen skräpmusik ur kassa högtalare. Lidl krånglar inte med en massa invecklade rabattsystem som man ändå bara glömmer bort eller inte kan utnyttja, utan har låga priser rakt av. Inget krångel med att man måste vara medlem. Finns alltid personal att fråga i närheten trots den låga prisnivån (slå det, Coop). Generösa p-platser invid butiken. Frälst sedan 8 år tillbaka.

(Och nej, jag jobbar inte där...)

• HerrFantasi

Lidl alla gånger.

Frukt & grönt är mycket fräschare där än hos alla andra kedjor pga hög omsättning. Att vissa saker tar slut emellanåt på kvällar och på söndagar gör mig inget, det är bara bra. Många spännande och ibland lyxiga produkter från olika länder som inte finns i andra butikskedjor. Periodiskt återkommande varugrupper och ständigt skiftande sortiment är en bra idé. Lagom bra kvalitet rakt av, finns inga varor som ens är i närheten av eldoradonivå, ICA basic, Xtra etc. Gott om utrymme i butiken, aldrig trångt. Lagom stort sortiment gör det lätt att hitta. Mindre stress, går snabbare att handla, inte för stor butiksyta. Snabba kassor, växer kön tillkallas mer personal på stört. Tyst, ingen skräpmusik ur kassa högtalare. Lidl krånglar inte med en massa invecklade rabattsystem som man ändå bara glömmer bort eller inte kan utnyttja, utan har låga priser rakt av. Inget krångel med att man måste vara medlem. Finns alltid personal att fråga i närheten trots den låga prisnivån (slå det, Coop). Generösa p-platser invid butiken. Frälst sedan 8 år tillbaka.

(Och nej, jag jobbar inte där...)

• HerrFantasi

Sorry för dubbelpostningen. Det stod Server unavailable.

• Nox Viator
    Aniiee skrev 2015-08-11 16:09:25 följande:
    Jag röstar på "annat", eftersom saluhallar alltid är bäst.
    Saluhallar har alltid horribla priser. Även om den må vara hyfsad kvalité. 
    Those who fear the darkness have never seen what the light can do.
  • Arbetare

Röstar Ica maxi utan perspektiv som arbetare. Har jobbat på coop också, men de behandlar sina medarbetare som skit, och har osmarta lösningar på allt. På Ica kommer leveranser med varor som ett system beräknar, alltså hur mycket som ska hem osv. Detta gör att Arbetare kan ge service till kunder och plocka upp utan stress. På coop lägger personalen ordrar från centrallagret FÖR HAND, och får skäll av chefen om de inte beräknar rätt hur mycket som säljs osv. Sjuuuukt stressigt. Så Ica alla dagar i veckan.

Svar på tråden Vilken mataffär är bäst?