Nervös efter bm - besök
Hej. Idag är jag i vecka 41+0 och har gått 7 dagar över tiden. Var hos barnmorskan 11.30 idag. Sfmåttet låg nu på 35, förra veckan på 34. Ska inte de minska?
Sen så kände hon efter som vanligt hur bebis låg. Bevis har varit fixerad de senaste 2 gångerna, alltså 2 veckor tillbaka. Men den här gången så hade bm jättesvårt att känna efter om hur bebis var fixerad liksom. De sparkar väldigt långt ner och åt vänster, och på höger sida bara buffar. så hon blev fundersam. Hon tryckte och kände flera gånger åh tillslut fick hon hämta ytterligare en barnmorska som tryckte och kände på magen och även hon hade svårt att känna. De lyssnade med tratt efter hjärtljuden, och det låg på höger sida. ( På vänster sida kan jag ibland tyckas känna en fot. det trycker väldigt på vänstra ljumsken och magen är även helt sned åt vänster. ) efter många tryckningar och känningar på min mage kom de överens om att bebis ligger med huvud nedåt för att de var väldigt hårt där nere så de kunde inte va rumpa. Efter detta så ville de ändå känna efter vaginalt, så bm gjorde detta och sa att de var hårt och att de måste va bebis huvud. Jag var mogen men hade inte öppnat mig något. Om det inte händer något nu under veckan blir jag igångsätt på måndag. Men nu är de såhär att jag nu är riktigt nervös. Tänk om de är så att bebis ligger i säte ändå även om de kände och båda sa att bebis ligger rätt??
Plus att jag knappt orkar va uppe efter bm besöket för har fått halsbränna, och mycket obehagligt ont i magen & ryggen sen dom tryckte. Och kissnödig typ hela tiden. Och detta bara sen jag var där förut.
Va tror ni? (Sambon säger att de inte är någon fara, och han är så enormt stöttande och lyssnande, och så även familj/släkt) men jag blir nervös ändå..